Välkommen våren, del två

Med risk för att denna blogg blir en ren mammablogg med endast betraktelser från mina föräldralediga dagar tillsammans med barnen måste jag berätta vilken toppengrej det var att springa in våren.

När alla barnen hade fått varsin nummerlapp fästad på ryggen blev det gemensam uppvärmning med livemusik under ledning av W:s gitarrspelande sångfröken.
Efter ett slag på trumman så var loppet igång.
Alla barnen rusade till den första utsatta konen där de skulle hoppa tio gånger innan de fick springa vidare.
Nästa kon skulle rundas två varv, vid den tredje gällde det att kunna sjunga Imse Vimse spindel.
Efter mer eller mindre gemensam sång återstod bara en kon, slalomkonen, och sen var det bara att springa i mål.
Alla barn sprang i sin egen takt vilket innebar att W rusade.
Hon var först i mål och när jag frågade om hon var trött så sa hon att det var lite jobbigt i benen precis före mållinjen.

GravaRuset avslutades med kexchoklad, grillad korv, banan, saft och självklart diplom till alla deltagarna.
Helt klart en kul grej att hitta på en gråmulen påsklovstisdag (som dessutom endast kostade tio kronor).

©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: Ingela la la

Grattis vad kul att hon vann!!



Vilken rolig grej att springa in våren =)



Kram Ingela

2009-04-14 @ 19:19:35
URL: http://ingelalala.blogspot.com
Postat av: Linnea

Har länkat dig på min blogg, hoppas det var ok. Kram

2009-04-14 @ 19:51:26
URL: http://www.metrobloggen.se/aennil
Postat av: Mrs. b

Vilken härlig påskaktivitet! Förstår att det var roligt! Själv blev jag faktiskt lite hungrig nu när jag såg hot-dog:en... får nog ta en vända bort till kylen och inta lite sen kvällsmat :-)

2009-04-14 @ 21:16:16
URL: http://mrsbandco.blogg.se/
Postat av: MO

En blivande maratonlöpare kanske??? Vilken bra avslutning med, ja det de blev bjudna på o bra med diplom till alla....Tycker allt lillebror ser lite sugen ut, kramar

2009-04-14 @ 21:20:50
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Malin B

Billigt pris, superroligt och så först i mål. Ja, kan det bli bättre?

Bra upplägg på en rolig grej! Mera sådant till folket.

Förresten så läser jag hemskt gärna "mammablogg" ala dig!

2009-04-14 @ 21:56:14
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Malin B

Billigt pris, superroligt och så först i mål. Ja, kan det bli bättre?

Bra upplägg på en rolig grej! Mera sådant till folket.

Förresten så läser jag hemskt gärna "mammablogg" ala dig!

2009-04-14 @ 21:56:27
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Liza

Härlig, kul tjej! Finns mycket vilja i henne!!

När vår mellanflicka skulle börja träna fotboll sa hon till sin ömma moder: "Hur vet man när man blir trött"... Vad svara man på sånt´?

Kram till er!

Liza

2009-04-14 @ 22:13:40
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Caroline

Vilken rolig grej, att springa in våren!

Sen det här med att vara mamma och blogga. Jag började blogga för dryga året sedan under min föräldraledighet och sedan har det bara fortsatt, men en hel del man skriver om handlar om familjen.

2009-04-16 @ 22:17:19
URL: http://barbaskon.blogspot.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0