Årets julkalender

Kvart över sju imorse sjönk vi ner i tv-soffan med en skål varm tomtegröt i knät och W:s fyra julkalendrar uppradade på bordet framför oss för att se det första avsnittet av årets julkalender.

Själv tyckte jag väl inte att det första avsnittet bjöd på någon särskild julstämning och var så där slående bra som man skulle kunna önska sig men jag antar att det kanske är lite för tidigt att uttala sig om det ännu (här hemma är LasseMajas detektivbyrå fortfarande en julkalender som rullar i dvd spelaren och är grymt omtyckt).

W däremot verkade tycka att den var bra.
Hon suckade djupt och sa ”så mysigt” när StålHenrik berättade att han var kär i SupersnällaSilverSara.

Jag tror att hon är inne i kärleksperiod just nu för det är mycket prat om love här hemma…

Eget kollage med bild från expressen.se



Kommentera
Postat av: mo

Haha, så gullig hon är dottra din...Ja, maken reste sig o sa : Nähä, det här gillade jag inte...Vi har alltid så länge sen barnen varit små tittat på julkalendern på morgonen ihop, ätit frukost o tänt ljus, o det hänger fortfarande kvar, svårt att bryta en tradition. Jag är väldigt förtjust i Sunes jul, Greveholm, Ronny o Julia, Pelle svanslös...ja det är nog de jag gillar mest sen barnen kom (ja inte sunes då, då var äldste sonen nyfödd...) Men sen är ju Albert o Herbert bara såååå bra. VI köpte dem på Dvd för några år sedan o introducerade barna, o de fullkomligt älskade det oxå...



kram på dig

2009-12-01 @ 15:09:21
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Anna

En fantastisk fas det här med kärlekstankar. Intressantare samtal får man leta efter - jag hoppas man får veta lika mycket om 10 år =)

2009-12-01 @ 15:13:04
URL: http://mittlillabo.blogg.se/
Postat av: Emma

TACK för att du påminde mig om att julkalendern har börjat. Glömde totalt bort det i morse...

En bra mamma är jag=)

Önskar dig en bra kväll!

2009-12-01 @ 17:41:59
URL: http://liljan.blogg.se/
Postat av: MammasRussin

Vilken mysig förstadecembermorron ni hade! Njut av varenda en, jag önskar jag kunde mysa soffan istället för att jobba så dax!

Vilken jättefin advenstljusstake du gjort! Superfin! KRAMIS

2009-12-01 @ 20:33:54
URL: http://mammasrussin.blogspot.com/
Postat av: Liza

Åh, så gulligt av dotra din. Har inte sett adventskalendern men får nog kolla något avsnitt då jag antar att barnbarnen kommer att surra på om den. Vill ju vara uppdaterad!

Kram!

Liza

2009-12-01 @ 21:59:49
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Inspirera Mera

Jag lyckas alltid missa julkalendern på något konstigt sätt. Kan tänka mig att det blir mysigt när vi skaffar barn att sitta och titta.



Svar: Kan tänka mig att det blev stor skillnad när det är från furu till vitt. Kram Sandra

2009-12-01 @ 22:46:57
URL: http://inspireramera.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0