Senapsgul plastklenod

Nu befinner jag och barnen oss i ett snöigt skåneland.
Resan ner får klassas som en bra resa (tack för alla era uppmuntrande ord!).
Vägarna var helt klart körbara och inte en enda snöflinga föll från skyn under de 43 milen.

Igår kväll var jag enormt trött förmodligen för att jag suttit och spänt mig vid ratten under färden.
Jag satt på helspänn varenda gång jag körde ut i omkörningsfilen för att passera en av alla de hundratals lastbilar som var på vägarna under gårdagen.
Sen att spolarvätskans mynning frös så att min sikt var lika med noll en bra bit innan jag kunde stanna och med hjälp av mitt rosa bandet säkerhetsnål som jag hade på vinterjackan lyckades få bort isen eller att jag hade så full fokus på vägen och mina medtrafikanter att jag inte upptäckte att bensinlampan lös och vi i stort sett rullade in på en av avfarterna med noll i tanken är sånt gjorde säkert sitt därtill.

Barnen skötte sog däremot exemplariskt. Av de sex och en halv timmarna som vi befann oss på vägarna var det bara en halv timme som bestod av riktigt skrik från M och W frågade inte tusen gånger (bara hundra) om vi snart var framme.
Sådant får man vara glad för!

Dock så var det faktiskt jobbigt att köra så långt ensam med barnen i det rådande vinterväglaget så jag bävar lite inför hemfärden om jag ska vara riktigt ärlig.
Men vem vet, kanske hinner det bli plusgrader och snöfria vägar innan vi ska åka hem. Vi har inget speciellt att pricka in mer än att jag ska vara infinna mig på jobbet efter lunch den andra januari om jag inte lyckas byta den dagens uppgifter för i så fall börjar jag inte jobba förrän på morgonen den tredje.
Får helt enkelt ta en dag i taget och spana in vädersajterna lite extra för att se om det finns någon dag som är mer körbar än andra.

Idag har det snöat sen strax efter lunch och det gör det fortfarande.
När M sov middag hemma hos mamma och pappa gick jag och W till pulkabacken.
I samma backe som jag åkte pulka i när jag var liten och med en senapsgul plastklenod från sent sjuttiotal roade vi oss i nästan två timmar i snöyran.
Minnen väcks till liv och att få dela en liten del av dem tillsammans med W är kul.
Sen är det grymt lyxigt att få spendera tid tillsammans med henne utan att lillebror är med. Det är verkligen något som det varit snålt med sen den där dagen i slutet av september förra året...

©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: anna

Ser att det inte bara är jag som är ute å ska köra långtur. Usch. Hatar det verkligen och ser inte alls fram imot morgondagen. Då ska man själv köra iväg med mina barn drit långt upp i norges glada land. Gör det inte bättre att jag bara har kört den turen en gång tidigare. Så med min tur kommer jag väl tappa bort mej fullständigt. :))

2009-12-23 @ 00:12:55
URL: http://nusselitn.blogg.no
Postat av: Rebeccas.se

Vad skönt att resan gick bra!

2009-12-23 @ 00:17:56
URL: http://www.rebeccas.se
Postat av: Duracellmamman

Kikar förbi och önskar Dig & Din fina familj en riktigt God Jul!



Varma Kramar!

2009-12-23 @ 12:52:31
URL: http://www.duracellmamman.se
Postat av: Therese

Ville bara önska dig en riktigt god jul!!



Kram

2009-12-23 @ 13:46:23
URL: http://vittellersvart.blogg.se/
Postat av: sofi

Skönt att resan gick bra.... önskar er en riktigt god jul. Kram S

2009-12-23 @ 13:47:01
URL: http://sofij77.blogg.se/
Postat av: Knaada

Vill önska dig och dina en riktigt fin jul där nere i Skåneland!



Vacker pulka :)

2009-12-23 @ 14:50:23
URL: http://knaada.com
Postat av: jenny

Såg roligt ut det där. Längesen man åkte pulka.

Önskar dig och din familj en riktigt god jul!!

Kram

2009-12-23 @ 15:10:12
URL: http://jennyshus.webblogg.se/
Postat av: Annette

Skönt att resan gick bra!



God Jul!



Kram Annette

2009-12-23 @ 18:04:27
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Malin B

Härligt att höra att ni kom fram gott och väl.

Gamla plastklenoder är ju kult! =) Extra kul att få susa fram med de egna barnen där man själv susade som barn! Njut och så hoppas jag att du hittar en bra dag att göra resan hemåt på.

2009-12-25 @ 19:53:33
URL: http://malinbayard.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0