Gnuggar sömnen ur ögonen

Barnen har snurrat och bökat runt inatt så min sömn har blivit lidande.
Kände mig oerhört trött imorse när klockan ringde. Först nu börjar det kännas någorlunda ok.
M sover fortfarande.
Inte så konstigt att han är trött så som han höll på inatt.
Gråta, kasta sig över mig och dra mig i håret. Han betedde sig som att han trodde att jag skulle försvinna ifrån honom om han lät mig somna skönt i min säng.
Efter någon timme upptäckte han att även W låg i sängen.
Då började han ropa och ha sig.
Vem sjutton vill föra en konversation med någon klockan fyra på natten!
Som sagt, inte konstigt att han inte har hört av sig ifrån ovanvåningen ännu.

Idag följer kompisen A med W hem efter skolan.
Jag funderar på att ta med mig dem ut i skogen. Behöver plocka lite grenar och mossa till ett litet projekt jag har tänkt på en tid.
Är ju så mycket trevligare att få sällskap bland tomtar och troll som är ute så här års...

Alfabetstavlorna till W:s klasskompisar är nu klara.
Jag gjorde dem som ett lite större vykort och limmade fotopappret på en vit cardstock för att få stadga i det.
De är sjutton barn i klassen så nio rosa tavlor och åtta blå finns med i ryggsäcken idag.

©HUSnrNIO

Nu ska jag förflytta mig till matbordet och fortsätta skära papper och foton till årets julkort.
Började så smått imorse efter julkalendern men än är det långt kvar innan årets enkla pappersjulhälsning kan hamna i brevlådan.

Ha en trevlig förmiddag!



Kommentera
Postat av: Anna

Jag förstår att du är trött efter en bökig natt... sådant kan verkligen ta knäcken på en. Dina alfabetstavlor är i alla fall hur fina som helst! W's klasskompisar har tur :-) Hoppas ni får en bra dag! Kram Anna

2009-12-08 @ 09:42:59
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: Linda

Vad gulligt att göra och ta me alfabetstavlor till Ws klasskamrater, kommer säkerligen bli uppskattade.

Kramar

2009-12-08 @ 09:57:19
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Hemlängtan

Jag har också så svårt att sova när barnen sover i samma säng men det är ändå mysigt att ha dem så nära.

Så fin din blogg har blivit. Riktig vintrig och snygg!!!

Kram Jenny

2009-12-08 @ 09:59:17
URL: http://www.minhemlangtan.blogspot.com
Postat av: Lottis

Dom där tavlorna är så fina

2009-12-08 @ 10:22:24
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: Mamma Russin

hej hopp..:)



oj så fint du gör.. och du har fått det riktigt vintrigt på din blogg med, jättefint..



här har jag det lite jobbigt med stina på nätterna.. hon hostar så gruvligt och vaknar efter varje host..



kramkram

2009-12-08 @ 13:39:15
URL: http://enburkrussin.se
Postat av: Malin B

Vilken pysselmamma som fixar till alla barnen! =)

2009-12-08 @ 14:25:51
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: floosan- TÄVLING PÅGÅR

Spännande och få se resultatet =)

2009-12-08 @ 14:41:18
URL: http://floosan.blogg.se/
Postat av: Linruz

Åhhh vad duktig du är vännen. så roligt och personligt.

Nu blir jag nyfiken på era julkort....

Kram Lina

2009-12-08 @ 17:32:30
URL: http://www.linruz.se
Postat av: Hemmabloggaren

Jaa, vi har också haft en underbaaar natt i natt. Båda barnen i sängen, treåringen vaknar och blir förbannad på att syrran ligger brevid och tar plats och sedan var de i gång. Gråt och tjafs kl kvart över tre - underbart är ordet.



Hoppas ni får en bra dag.

2009-12-09 @ 07:53:25
URL: http://hemmabloggaren.blogspot.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0