Julord på tavellisten, del två

Ni som läste mitt inlägg om mitt försök till att patinera träbokstäver vet att jag hade siktat in mig på att skriva GOD JUL men att Panduro hade slut på g och o.
Häromdagen ringde de och sa att de hade fått in dem.

Jag gjorde ännu ett försök till att skapa den där läckra lite gammaldags känslan på bokstäverna med hjälp av ett lager svart färg, två lager vit och sandpapper.
Nu pryder de tavellisten i köket och även om de är ganska stora och tar upp en hel list så tycker jag att det blev enkelt och bra.

Vi använder grovingången som ingång och då är tavellisten det första man ser när man kliver in i köket och tittar rakt fram. Orden blir en trevlig hälsning till en själv och andra som kommer på besök. 

Jag printade även ut ett ex av den jultavla som jag gjorde till W:s fröknar och tillsammans med ram och passpertout hamnade också den på hyllan (syns lite dåligt på mina små och mörka bilder men om ni vill se tavlan så klicka på länken ovan).

©HUSnrNIO

Det blir inte mycket pyssel och kreativa kuligheter här hemma nu när M är sjuk och sitter som klistrad på mig men han somnade i soffan för en stund sen och då gäller det ju att passa på... Eller hur?!



Kommentera
Postat av: caroline

Vad fint det blev :) Hoppas ni kryar på er därhemma snart.

2009-12-04 @ 14:39:53
URL: http://carolinesblogg.blogg.se/
Postat av: Ensamma mamman

O va fint de blev. Gjprde absolut ingenting att de tar upp hela listen. Själv har jag en tavellist som ska upp och samma bokstäver fast ordet H O P E. Men de ligger och väntar i ett skåp... Kram

2009-12-04 @ 14:50:50
URL: http://mittlilla-kaos.blogspot.com
Postat av: Hallakulle bygger bo

Snyggt! Ser mysigt ut!

2009-12-04 @ 16:02:35
URL: http://hallakulle.wordpress.com
Postat av: Linruz

Verkligen fin vännen.

Hoppas ni snart känner pigga igen.

Kram Lina

2009-12-04 @ 16:42:51
URL: http://www.linruz.se
Postat av: Karin/Rosa maränger

Så fint alltihop. Vad fint ni har det. Älskar den tapeten. Kommer du ihåg var den kommer ifrån?

2009-12-04 @ 19:50:32
URL: http://rosamaranger.blogg.se/
Postat av: Linda

åå så fint det ser ut!! gillar skarpt dina tryck!!!

2009-12-04 @ 20:56:33
URL: http://nallebrum.blogspot.com
Postat av: Peter

vill du inte ha hela GOD JUL på en tavellist kan du även ta GOD på övre och JUL på den undre ;)

2009-12-04 @ 22:37:25
Postat av: Linda

Vad fina dom blev, ser ju jättebra ut med den svarta fägen under. Jag har målat sånna bokstäver till Moa också fast då bara vita.

Vilken fin tapet ni har i köket förrsten, vi har samma tapet fast den bruna varianten i vårt sovrum.

Hoppas ni haft en mysig kväll, Kram

2009-12-04 @ 22:54:05
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Sockenvägens Söta

Så bra det blev, och dessutom kul att se lite mer från ert fina hem! Önskar dig/er en fin dag! KRAM

2009-12-05 @ 10:15:14
URL: http://lurans.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0