Nobelprisvinnare med Gymnasiefeelings

Bloggerskan Duracellmamman delar ut Nobelpris i ämnet Mammakunskap och jag är en av vinnarna.
Så kul, så kul!
Sådana här roliga initiativ och glädjespridare behövs verkligen i decembermörkret.
Förutom ett fancy diplom träffar hon klockrent när hon beskriver vad som ingår i ämnet Mammakunskap.
Så sant, så sant!

Bild:Duracellmamman

Jag går omkring med tankar på min gymnasietid typ varje gång som jag ser mig själv i en spegel just nu.
I söndags lät jag nämligen de långa testarna falla (självklart klippte jag inte mig själv utan det var E som höll i saxen) och fram kom en liten lugg.
Sist jag hade lugg var jag en gymnasieelev.
På den tiden hade jag en stor, tjock och blond lugg.
Nu har jag en ganska liten, tunn, och, om jag ska tro på det som stod på hårfärgningsförpackningen, mellanbrun lugg.

Jag trivs faktiskt enormt bra i lugg. Det blir bara bättre för var dag eftersom håret vänjer sig alltmer vid att det inte längre är sidbena som gäller.
Sen när det gäller färgen så kanske den var i mörkaste laget för mig.
Min första färgning, efter ha varit blondslingad nästan hela mitt liv, hade börjat att gå ur (pga att jag var så ljus när jag färgade). Jag skiftade i flera olika nyanser och ganska mycket rött.
Detta gjorde att jag valde en färg som var mer brun den här gången.
Sen kanske jag inte riktigt var beredd på att det skulle bli så här mörkt...
Jag borde ha lärt mig att det inte blir som på bilden på förpackningen vid det här laget... om man inte heter Pernilla Wahlgren då iofs. (nu var det faktiskt inte just DEN färgen som jag använde mig utav men det borde jag kanske ha gjort...).

Det är inte så att jag går omkring och vantrivs i mitt mörka svall. Nej då. Jag tycker fortfarande att det är skönt att inte vara blond. Sen kan man ju alltid få återfall...

Något jag däremot inte tycker så värst mycket om är att vara med på bild (eller vara för offentlig på bloggen) nuförtiden. Mycket för att jag inte trivs med min kropp efter graviditeten och tiden därefter. 
Men sådant går det att göra något åt och sakta, sakta, sakta (gånger hundra) är jag (förhoppningsvis) på väg. 

Sen är det svårt att inte ställa in kameran på självutlösning när man har en liten sötloppa som precis har lärt sig att pussa och krama sin mamma. 
När jag lyfter upp honom tar han sina händer på mitt huvud. Trycker ner det lite så att han når min panna. På pannan trycker han sen sin mun samtidigt som han gör smackande pussljud.

Så himla mysigt även om pussarna är ganska flyktiga. Det verkar vara pussljudet som är det viktiga. 

Jag fick varken med när han pussar mig eller pussljud på bilderna men underbart söt är han allt den lilla kärleksfulla sötloppan♥

©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: Sara J

Kul med uppmärksammade saker kring vardagens tristess. Det ingick inte någon middag i utmärkelse då? :-) Tycker din nya frisyr ser fin ut på bilderna. Kul med förändring ibland och en sådan förändring växer ju alltid ut ifall man skulle sas ångra sig. Have a nice weekend! //Sara J (som snart blir Sara E :-D )

2009-12-11 @ 08:22:13
Postat av: Sandra

Grattis till utmärkelsen!



Vilken söt liten Prins du har =)



Ha en bra fredag!



// SAndra

2009-12-11 @ 08:41:00
URL: http://sandraaas.se
Postat av: Annika

Grattis! Vad kul!

Ja det är minsann inte lätt att få ihop pusslet alltid, och just nu så har jag JÄTTEångest inför att jobba igen, vill eg bara gå hemma med lillen lite till!!! eller för alltid kanske? =)



Men så är ju inte livet heller...tyvärr. måste jobba för att få allt att gå runt.



Ha en bra dag och helg!

Kram!

2009-12-11 @ 09:19:56
URL: http://avantgirl.blogg.se/
Postat av: Bavaria

Grattis till Nobelpriset! :D



Du är snygg i lugg. :)



2009-12-11 @ 09:32:06
Postat av: sofi

Grattis till priset. Ha en bra fredag... kram!

2009-12-11 @ 10:04:25
URL: http://sofij77.blogg.se/
Postat av: Anna

Grattis till Nobelpriset, det är du värd! :)



Och håret blev superfint! Du passade väldigt bra i både lugg och brunt hår som det ser ut på bilden. Och färgen kommer nog att blekna lite efter några tvättar, så snart har du nog den perfekta färgen om du inte är helt hundra nöjd nu!



Krama familjen!

2009-12-11 @ 10:30:07
URL: http://annimoll.blogg.se/
Postat av: Inspirera Mera

Åh vad roligt, grattis!

Du ser jättefin ut i håret!

Kram Sandra

2009-12-11 @ 14:04:56
URL: http://inspireramera.se
Postat av: Sockenvägens Söta

Så fin du är, nu blev jag med sugen på lugg fniss Och så gulligt, ler av din beskrivning av pusande prinsen. Önskar er en riktigt, riktigt härlig helg - och förköp dig nu inte med alla miljoner som jag antar följde med nobelpriset ler KRAM

2009-12-11 @ 18:28:40
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Lottis

Tack snälla för de fina vimplarna....Piratvimplarna som A-manne säger sitter redan i hans rum :) Jag som suktade så efter ett gäng med vimplar när jag läste inlägget och vimpeljulklapp :D



TAck tack tack tack tack :D

2009-12-11 @ 21:09:02
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: Emma

Grattis=)



Underbara bilder på dig och din lille son!



Haha...ang hårfärg har jag oxå övergett mina blonda lockar till mörkare då jag tyckte det började vara såå jobbigt att bleka!

Jag valde Pernilla looken....inte riktigt soom på hennes bild men jag blev ganska nöjd!



Önskar dig en trevlig kväll

Kram

2009-12-11 @ 21:46:27
URL: http://liljan.blogg.se/
Postat av: Annette

Kul att få se bild på dig. Jättefin frisyr. Jag gillar hårfärgen, men förstår att det kan kännas konstigt i början. Första gången jag färgade mitt hår mörkt, kände jag inte igen mig i spegelbilden :-)



Grattis till priset!!



Ha en fortsatt fin helg!



Kram Annette

2009-12-12 @ 19:25:25
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Malin B

Jätte söt "Sötloppa" du har!

Jag tycker dock att mamman också är en riktig snygging.

När man färgar håret får man verkligen vara beredd på "vad som helst", iallafall om man som jag gör det själv och hemma. ;) Jag har ju blivit mycket mörkare än jag någonsin skulle drömma om pga. ett "misstag" med färgen. Så började flera säga att det var så himla BRA. Det är ju av misstag man lär sig, har jag hört. ;)

2009-12-12 @ 21:30:39
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Annis

Grattis till den jättefina utmärkelsen, sträck lite extra på dig !



Ha en bra dag !

2009-12-17 @ 12:38:13
URL: http://kakan06.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0