15 veckor


Bild:Privat©

Inatt slog M sitt tidigare sovrekord på fem timmar.
Han sov (med bara fyra korta nappisättningsbreak) från 23.45 till 06.15.
När båda barnen väl sover ska man ju verkligen passa på att sova själv. Jag försökte och försökte och försökte.
Efter att ha snutit mig, knaprat i mig nästan en hel påse Fischermans friend, två alvedon och slurkat i mig 10 ml av hostmedicinen Cocilana låg jag på dubbla kuddar och inväntade John Blund som kom någongång strax före ett.

Vid femtiden kom W och efter att ha stoppat om henne och med hes stämma kraxat fram "Jag såg mamma kyssa tomten jag" låg jag och inväntade att M skulle vakna och vilja ha mat.

Idag är lilla M 15 veckor gammal.
Intresset för omvärlden ökar för varje dag. Ibland är han så intresserad av sänglampan att det är omöjligt att få honom att äta längre än två sekunder i taget.   
Han älskar sina händer och kan ligga och snutta på dem länge, speciellt höger handens fingrar är roliga och goda att hålla på med.
Att sitta i knät och leka "prästens lilla kråka" får honom att kikna av ljud. Det låter som att det där riktiga skrattljudet kommer att dyka upp vilken dag som helst nu.
Han sover fortfarande i vårt sovrum. Spjälsängen står bredvid vår säng.
Det brukar bli två/tre sovpass under vår vakenhet. Ett vid förmiddag/lunchtid. Ett på eftermiddagen och ett lite senare på kvällen vid åtta/nio om han inte sovit länge på morgonen och vid lunch för då brukar det sista utebli.
Det är inga som helst problem att lägga honom på dagarna.
När jag märker att han börjar kisa med ögonen är det bara att gå upp och stoppa om honom och gå därifrån.
Någongång ibland vrider jag igång speldosan på sängmobilen.
Visst borde jag själv passa på att sova då, på dagen, när han gör det men jag har så himlans svårt att lägga mig på den sidan dygnet.
Är ju så mycket jag vill hinna med under sovtimmarna...

Nä, mer vitlök (jag stinker!) och alvedon...


Kommentera
Postat av: MissyElliot

Sicken sötnos han är!

Hoppas att du är bättre nu och att förkylningen flyttat!

;-)

2009-01-06 @ 19:20:24
URL: http://missyelliot.blogg.se/
Postat av: Anna

Han är så söt er Malte!

Krya på dig! Kram Anna

2009-01-06 @ 19:37:18
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: Skönt Hemma

Åhh vad jag känner igen mig i inlägget med sömn etc ;O)



Kul att jag hittade till din blogg!

2009-01-07 @ 22:50:53
URL: http://skonthemma.blogg.se/
Postat av: Malin B

Vilken stor sötnos ni har nu! =)

Det är verkligen roligt att få se alla fina bilder.

Du har ju "snickrat" så fint här på sidan också.

Jag känner igen mig, "borde" sova blev aldrig mer än ett borde...

Säger som vanligt, det är nog ingen tröst nu men även Malte kommer att "tonårssova"...

2009-01-08 @ 10:04:31
URL: http://malinbayard.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0