En prins i klänning

Har suttit och plockat ut lite bilder från dopet som ska framkallas och skickas hem till min mormor som vistas på sjukhus.
Redigerade några av dem lite smått i photoshop och kunde inte låta bli att sätta ihop ett litet kollage med bilder från gårdagens köksbordsfotosession när jag ändå hade programmet öppet.

Valet av dopklänning till M var enkelt.
När W döptes lånade vi klänning på min arbetsplats och det gjorde vi även nu.
Visst kan jag tycka att det vore underbart att ha dopklänningen hemma och den kanske kunde gå i arv men då jag älskar linneklänningen som KL har sytt så var valet enkelt.
Samma klänning hade alltså W på sig när hon döptes i april 2004.

Klänningen har broderade blommor på livet i beiget och vitt.
Runt nederkanten av klänningen återkommer dessa blommor och finns med runt hela.
Enkel i modellen och otroligt vacker tycker jag.


©HUSnrNIO

Inatt har min förkylning tagit omtag på mig så nu blir det en halvotäck shot bestående av kokt vatten, honung och pressad vitlök.
Yammi!



Kommentera
Postat av: MO

Sicken glad liten prick, fast han har klänning på sig...Jättefin klänning så det förstår jag att du ville ha den till honom oxå, kram

krya på dig

2009-01-28 @ 18:14:58
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Anna

Dopklänningen är jättefin! Kul att båda barnen haft den nu. Pojken i klänningen är förstås ännu sötare och finare. En riktig glader ser han ut att vara!

Kram Anna

2009-01-28 @ 19:33:54
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: Anna

Åh, han är så bedårande vacker! Fina bilder! :)

2009-01-28 @ 21:00:14
URL: http://annimoll.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Vilken Sötnos!!! Krya på dig!

KRAM

2009-01-28 @ 22:34:38
URL: http://bigganpiggan.blogspot.com
Postat av: Malin B

Snygging där! =)

Vi hade en sådan tur att farmor hade virkat en dopklänning som använts av de fem kusinerna. Den använde vi med glädje.

Om Malte väljer att konfirmeras blir det ju nästa "klänningfotografering".

2009-01-29 @ 08:02:42
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: __Bavaria__

Så söt dopklänning... Jaaa... Malte med så klart..:D Och vilka kakfat! Mums! Så gott det ser ut..

2009-01-29 @ 14:40:49

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0