Hälsningskort

Idag när jag letade efter en sak i byrån i hallen så hittade jag alla korten som kom till M när han föddes.
Hade glömt bort vart jag hade lagt dem och vilka som hade skickat en hälsning.
När vi väl kom hem, efter tre dagars vistelse på avdelning elva, så bröt M:s första kraftiga förkylning ut som resulterade i besök på barnakuten, mjölkstockning och att jag var oerhört trött och sliten så korten hamnade i skymundan.
Nu, snart fyra månader senare, var det däremot väldigt kul att se dem och läsa vad alla skrivit.

Eftersom jag själv tycker om att göra egna kort så tycker jag ju självklart att det är lite extra kul att även få handgjorda.
I M:s korthög finns det två stycken kort speciellt gjorda för honom. 
Ett är från familjen B gjort av min scrappande vän LB. Den härliga lejonstämpeln kommer från Panduro (om jag inte minns fel). 

Det andra handgjorda kortet kommer från Tiagirl och hennes hulliganer.
Detta kortet var överraskande och jättekul att få eftersom det är från någon som jag inte träffat irl utan bara utbytt ord via nätet med.

Tack till er båda för de fina korten som nu ligger i M:s minneslåda i väntan på att åren ska gå...



Bilder:HUSnrNIO©


Kommentera
Postat av: Sus i Hus

Superfina! Jag som alltid gör egna julkort gillar när folk gör sin egna, dessa var ju jätteläckra. Må gott och KRAM på dig

2009-01-20 @ 19:47:49
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: PiM

Väldigt fina kort!!!



Så kul & pyssla... önskade lite mer tid för sånt // Ha det bra

2009-01-20 @ 23:09:07
URL: http://fyraprinsarojag.blogg.se/
Postat av: AKP

ååh vad fint!



Ja visst finns det folk som vill förstöra och STÖRA! Men som sagt, vi försöker att inte bry oss =)



Ja visst börjar det bli lite läckert med gult? Skulle kunna tänka mig att ta in lite gult som accent i v-rummet faktiskt. Ett fat med lite lime och citron, en pläd i gult och en par ljuslyktor. INte för mycket men lite =)

2009-01-21 @ 07:56:01
URL: http://akp.blogg.se/
Postat av: Lottis

Lovar at jag unte har ngt elakt uppsåt, ville bara säga det så du viste om du inte redan gjorde det vill säga ;) Kram kram

2009-01-21 @ 08:27:10
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: Tiagirl

Satt just och funderade över just gult.. Enligt någon statistiskt mätning är ofta hallar gula, för det är uppiggande och känns bemötande(varmt, soligt?). Av en slump så var ju husets hall redan planerat och inköpt gula tapeter...

Spann vidare på den färgen och "undersökningen" då och köpte Ikeas hela lager av gula ramar(kändes det som!!!)och förstorade superbilligt ca 25 glada kort på min familj. Hallen blev aldrig klar och jag flyttade.

Nu står jag här med 25 gula ramar och dom passar ingenstans.

Ska jag försöka göra MER för att få in gult i hallen och isf vad??? Eller när jag plockar ut alla korten(sånt jobb så jag drar mig!!! men eftersom korten var snäppet mindre än ramen är det en vit kant runt allt vilken inte märktes så tydligt förrens man tittar på väggen...)och sätter i gult papper som underlag, istället då spraya alla ramar vita??

För i hallen är det svart och vitt som genomgående. Märks iofs knappt eftersom det är så rörigt och kaotiskt...men tanken finns där! :)



Nu var det ju för sjutton inte det HÄR jag skulle blurra om. Blev bara så träffad av inlägget innan om gult som accent. kom av mig

2009-01-21 @ 08:28:51
URL: http://tiagirl.se/blogg/
Postat av: Tiagirl

Vad jag skulle skriva var det att glöm mitt förvirrade svarsmail eftersom jag

1. inte fattade att kommentaren var kapad och jag kunde se hela om jag öppnade hela kommentarssidan!!!

2. sen inte heller kopplade kommentaren till inlägget. Var nog lite trög igår. Också. :)



Hm...där visar du upp mitt hemska enkla kort för hela världen!!!! Usch!!!! :)

Jämfört med det andra så får jag ju väldeliga mindervärdskomplex. Det var ju det första jag pysslade/scrappade på 5 månader efter jag helt tvärt slutade...och det enda fram till julkorten nu då...

Men snart...åh...det kliar verkligen i hela kroppen att börja scrappa och göra kort igen...

Eftersom M föddes i krokarna då jag fått hem(har ju inte slutat frossa och beställa grejer trots mitt uppehåll!!!)den stämpeln med datum och månader så bara kände jag att jag var tvungen att inviga den ju på ett sådant här födelsekort!!!

2009-01-21 @ 08:36:42
URL: http://tiagirl.se/blogg/
Postat av: Malin B

Jätte tjusiga kort! Det är så roligt att ta fram sedan när de små pojkarna har förvandlats till "stora drumlar". =)

2009-01-22 @ 11:31:29
URL: http://malinbayard.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0