Kristyr

Små bilder på dopbarnet (som inte är så suddiga som det ser ut på den förstorade bilden) fastsatt på små pluppar (ca 3 cm) gjorda av kristyr att läggas på borden vid lördagens dopfest.
Jag har gjort kristyren extra fast och sen har de legat på tork i två dagar så nu är de stenhårda och går inte sönder om man tar på dem. 

©HUSnrNIO

Jag har också skurit till små gröna dubbelvikta lappar och skrivit vad det är för kakor och de olika fyllningarna på tårtorna vi bjuder på. Vet ju med mig att bland gästerna finns t.ex de som är allergiska mot jordgubbar och med en liten lapp bredvid slipper man svara på frågan om vad det är för tårta.
Är så inställd på antalet gäster att jag skar till 36 lappar av bara farten men inte har jag bakat 36 olika sorters kakor heller!!!



Kommentera
Postat av: Susihus

Så söta. Ha nu en toppenskön dophelg. KRAM på dig

2009-01-23 @ 09:11:11
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: Malin B

Vilken fröjd för alla gäster! =)

Det är så genomtänkt, pyssligt och så vidare så jag bara smälter.

2009-01-23 @ 10:12:00
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Erika

hihi ja han är så go :) vilken smart ide det där med bilderna till dopet! trevlig helg!

2009-01-23 @ 10:54:41
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Linnea

Ja du är verkligen pysslig, kommer bli ett minnesvärt dop för alla.



KRAM

2009-01-24 @ 08:24:45
URL: http://www.metrobloggen.se/aennil
Postat av: Karin/Rosa maränger

Så kul idér. Ha det så bra i helgen.

2009-01-24 @ 11:24:54
URL: http://rosamaranger.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilken pysselmamma du är ;-) Jättesöta små kristyrbilder!



Hi hi, jag tror att jag råkat svara på någon annans blogg angående lilla radion i mitt kök... Den är av märket denver i alla fall och jag hittade den på ÖB.



Hoppas ni har en underbar helg! Kram Anna

2009-01-24 @ 19:00:54
Postat av: Anna

Vilken pysselmamma du är ;-) Jättesöta små kristyrbilder!



Hi hi, jag tror att jag råkat svara på någon annans blogg angående lilla radion i mitt kök... Den är av märket denver i alla fall och jag hittade den på ÖB.



Hoppas ni har en underbar helg! Kram Anna

2009-01-24 @ 19:01:14
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: Anna

Vart får du all energi ifrån? 30 kaksorter, kristyr och små kort...själv vill jag bara äta ostkrokar och inte göra ett smack =)

2009-01-28 @ 19:02:13
URL: http://mittlillabo.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0