Lån av syster

Jag plockade lite i alla påsar som står intryckta lite här och där på krypvindarna och hittade den här slitna jeansjackan som W hade på sig våren 2004.
Nu är det ju fel årstid för att använda den på M men att testa inomhus går ju alltid bra.
Den var dock lite stor för den lilla modellen för kommentaren från storasyster när hon såg det första kortet var "vad tjock han ser ut".
Fnys heller...!

Bilder:HUSnrNIO©

M har börjat krångla nästan varenda gång han ska äta under dagtid.
Han äter en kort stund och sen vrider han sig och vill inte äta eller ligga kvar i matställning sas.
Ibland när jag byter sida så går det bra och han äter men oftast är det samma visa då. Han äter en kort stund och sen blir han arg och skriker om jag inte tar upp honom.
Då kan han genast suga ljudligt på fingrarna och/eller inte verka nöjd med tillvarom direkt vilket gör att jag tror att han är mer hungrig och att jag kanske inte har tillräckligt med mat
Nu förstår ju jag också att så länge han ökar i vikt och inte skriker dygnet runt så får han i sig vad han behöver (han kräks ju fortfarande upp en del överflöd) men i kombination med att jag har bommat  vägningen de senaste veckorna och detta krånglande när jag upplever att han knappt äter något alls så funderar jag ju en del.
På natten däremot så går det nästan alltid bra.
Han äter intensivt utan att släppa taget och vill sen sova vidare. Sen en liten tid tillbaks kan han vilja äta vid elva, två/tre och ungefär vid sju/åtta och ganska ofta även en gång mellan två och sjupasset.
Detta gör mig tröttare än tröttast.
Har han vänt på dygnet när det gäller matintaget?
Givetvis är det ju så att han för varje dag som går ägnar sin omgivning mer och mer intresse. Något som gör att han har svårt att koncentrera sig på att äta när det finns så mycket kul att ha koll på runt omkring.
Ibland när jag kan försöker jag att gå undan och ge honom mat men det är ju inte alltid som det går heller.

Ska ta mig iväg till bvc och väga honom på tisdag. Behöver få lite bekräftelse på att han går upp i vikt som han ska.



Kommentera
Postat av: MO

Det tror jag säkert att han har gjort, gått upp alltså, han ser ju så välmående o go ut så konstigt vore det väl annars. Tuff jacka, o vilken härlig frissa, han ser riktigt cool ut, kramar

2009-01-21 @ 17:00:16
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Vera med flera

Vilken cool liten jeanskille :)

2009-01-21 @ 17:31:10
URL: http://www.veramedflera.se
Postat av: Anna

En riktig liten cooling! Han ser väldigt glad och välmående ut.



Kram Anna

2009-01-21 @ 19:04:07
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: Jill

Det går säkert bra. Han ser onekligen helt frisk och glad ut! Kanske bara en liten nattmänniska? :-)



Ha det fint!

2009-01-21 @ 21:13:08
URL: http://fyrarumochkok.blogg.se/
Postat av: Malin B

Så glad och piggelin som söta M ser ut så kan jag direkt säga att: "Det är lugnt!".

Men knalla i väg och väg så du får "svart på vitt", det brukar ändå kännas skönt i mammahjärtan! =)

Han är minsann en cool kille!

Men det KAN var så att det är en riktig nattrumlare. ;)

2009-01-22 @ 11:29:01
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: ImseVimseVass

Ja visst är det ! Man kan knappt vänta tills man får åka till Ikea och känna lite på den. :-) Ser lite ut som att den ska flyga iväg om man andas på den. ;-) Ha en bra kväll !

2009-01-22 @ 15:49:57
URL: http://imsevimsevass.blogg.se/
Postat av: Drömmen Om Huset

Otroligt cool ser han ut i jeansjackan tycker jag!



/Tina

2009-01-24 @ 00:18:42
URL: http://drommenomhuset.blogspot.com/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0