Lilla M:s dopdag

Så har äntligen lilla M blivit döpt.
Den efterlängtade dopdagen i lördags blev en fin dag.  
Vad lyckligt lottad jag är som har sådana vänner som gjorde att M:s dopgudstjänst blev den fina, lugna, ljusa och minnesvärda högtid som jag önskade.
W ville inte sjunga om inte jag spelade och hon ville stå bakom flygeln så ingen såg henne. Men det var lätt ordnat. Jag spelade och hennes ljusa och tonsäkra röst ljöd i kyrkan.
E sjöng "Älskade barn" med assistans utav LC (som spelade) eftersom hon blev rörd till tårar.

Efter dopgudstjänsten bjöd vi in till dopkaffe i kyrkans café.
Äntligen fick de hembakta kakorna och tårtorna plockas fram och bjudas på...

Presentbordet var fullt utav härliga presenter till lilla M som W glatt hjälpte till att öppna med suckar för att hon själv skulle kunna tänka sig att ha hälften av grejerna.
Han fick bl.a kläder, nappburk från Cult design, en Brio lära-gå-vagn, mjukisdjur, underbara och roliga böcker, pengar, en namntavla från Isa Form, en lära-gå-stol, billkkuddarna från Åhléns, byggklossar, servis och till alla presenter fanns det ju självklart ett fint kort med några handskrivna rader att spara.

Själv var jag från en halvtimme före dopet och under resten av dagen halvt frånvarande.
När det är en halvtimme kvar till dopet får L ett telefonsamtal från min mamma (min mamma och pappa skulle åka till dopet i sin bil eftersom vi andra skulle vara där lite tidigare).
Jag som har fullt upp med M och sången i kyrkan förstår inte vad som händer förrän en stund senare när MÅ kommer och ursäktar sig att hon är sen pga en olycka. Det tillsammans med att jag tyckte att det var konstigt att G kom med grejer ur min mammas och pappas bil in i kyrkan får mig att förstå vad som har hänt.
Jag ger M till någon och rusar ut tillsammans med MÅ som är präst.
Springer med dunkande huvud mot ambulanserna och polisbilarna bakom kyrkan.
En bil har kört i hög hastighet rakt in i min mamma och pappas bil.
Min pappa har skärsår på armen och handen och min mamma sitter redan i ambulansen och klagar över smärta i sidan men annars mår de bra.
Mamma åker med ambulansen och kommer i slutet av dopkaffet till kyrkan. Pappa är med hela dopet.
Jag är tacksam över att de lever men att stå där framme och se pappa sitta ensam var jättejobbigt.
Tankarna maler på om vad som kunde hänt, vad de gör på sjukhuset med mamma osv och fortsätter så resten av dopet. 
Det är då som alla dessa människor runt omkring blir så viktiga.
Som att rensa ur en mosad bil, att se till att pappa plåstras om när det blöder igenom, att jag kände mig trygg med alla som var med i dopgudstjänsten osv.

Idag är mina föräldrar hemma i skåne igen.
Min storebror kom och hämtade dem igår då min pappa inte orkade hyra bil och köra de 43 milen hem, trots att han är yrkeschaufför. De är trötta men mår bra trots allt. 

Min mamma fick se filminspelningen från dopgudstjänsten.
Lilla M:s fina dopdag!



©HUSnrNIO

Bilder från dukningen, kakbordet, tårtorna, en finklädd W och morfar med lilla M.


Kommentera
Postat av: Malin B

Kära du!

Till att börja med ryser det i mig när jag tänker på hur du måste ha känt/tänkt kring allt runt olyckan. Skönt att det blev bra i slutändan.



Sedan säger jag: WOW! Vilken söt dopkille i morfars knä (med tanke på plåstret drar jag den slutsatsen), söt storasyster och smaskens så mycket gott ni bjöd på.

2009-01-26 @ 13:47:05
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: ou

Ursch vad hemskt, men slutet gott allting gott! Ta vara på varandra!

2009-01-26 @ 13:52:38
URL: http://dressyrtant.blogg.se/
Postat av: Mrs. b

Vilket fint dop, och vad mycket fint ni ordnat till dopet! Men usch vilken hemsk olycka! Förstår att ni var skakis. Skönt att allt slutade relativt väl trots allt!

2009-01-26 @ 16:22:29
URL: http://mrsbandco.blogg.se/
Postat av: Liza

Vilken tur att det gick bra! Åh, så rädd du måste ha blivit! Tur att de slutade lyckligt iaf! Så fint du dukat, alla små omtänksamma detaljer!

KRAAAAAAAAAAAM!

Liza

2009-01-26 @ 16:42:12
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Lottis

Läste om Olyckan i tidningen....Tur i oturen att de klarade sig hyffsta ok....



Du kakorna på mittenplanet på tripptrapp trull fatet...vad är de?



Funkar fika fredag, eller ska vi ta en annan dag?



/L

2009-01-26 @ 17:17:01
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: Lottis

Såg ditt inlägg nu...men måndag efter tre? A hämtas på dagis vid den tiden...ok?



/L

2009-01-26 @ 17:18:44
Postat av: Jessica

åh vad fint! vad kul att W ville sjunga! Åh vad smarrigt du bakat!!! mums..hade inte tackat nej till det...



KRAM

2009-01-26 @ 17:29:15
URL: http://detsvartataket.blogspot.com
Postat av: Jessica

usch vad hemsk med dina föräldrar! Glömde ju skkriva det!Vad skönt att det under omstädigheterna gick bra!



KRAM

2009-01-26 @ 17:31:45
URL: http://detsvartataket.blogspot.com
Postat av: Anonym

Vill tipsa dig om den nya gratis supersidan FREESTREET helt ny jättelätt att värva.



Du får presentkort från NELLY eller et SUPERPRESENTKORT där du själv kan välja butik.



Ta chansen helt gratis och jättelätt



http://www.freestreet.se/?r=135

2009-01-26 @ 17:36:49
Postat av: Nettan

Nää men vilken tråkig start på Maltes stora dag...sitter & ryser när jag läser detta !!

Och vad tråkigt att din Mamma missade dopet =0(.



Hoppas allt gått bra med dina föräldrar !

Men nu är han döpt, lille man & fina presenter fick han med...=0)



Kram Nettan

2009-01-26 @ 18:41:01
URL: http://bjutjrnsvillan.blogspot.com
Postat av: Terese

Oj förstår vilken rädsla du måste haft när du fick reda på olyckan. Skönt i alla fall att det gick relativt bra med dom, synd bara att din mamma missade dopet men huvudsaken är ju att hon klarade sig utan några större skador.



Kul att W sjöng, det verkade vara ett mysigt dop med mycket gott att äta!



Kram

2009-01-26 @ 19:08:10
URL: http://terese.wordpress.com
Postat av: Anna

Men hjälp vilken dramatisk dopdag... Vilken tur att dina föräldrar klarade sig så bra trots allt.

Det ser i alla fall ut och låter som ett jättefint dop! Jag har en liten sak till dig på min blogg ;-)

Kram Anna

2009-01-26 @ 19:27:51
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: __Bavaria__

Jösses vilken dag. Förstår att du blev rädd. Tur att det gick så pass bra som det gjorde..kramar om i massor



Fina dopbilder... :)

2009-01-26 @ 22:09:59
Postat av: dahlarna

Vilken dopdag! Så otäckt med bilolycka, men otroligt skönt att det gick så bra! Vilket underbart kak- & tårtbord!!! Mums! Har du sett att du kan vinna Erika Tubbinprodukter hos mig? Ta hand om dig!!! KRAM!

Postat av: Lisa

Ojojoj vilken dag ni haft! Massor med gott och vilken söt kille :)

2009-02-02 @ 19:31:48
URL: http://majamyra.blogspot.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0