Mixat

Dagens mellanmål, en smoothie, gjord på frysta jordgubbar och vaniljyoughurt.
Lätt som en plätt att mixa ihop med stavmixern till krämig konsistens.

Detta med smoothies är ju inget nytt tänker ni men för oss är det så.
W är ett barn som nästan inte tycker om någonting som är sas "geggigt" till konsistensen. Hon äter i stort sett aldrig sås till mat (förrutom hummersåsen som fiskbullarna ligger i) och vill knappt smaka på saker som hon tycker ser kletiga ut.
Vi försöker ha inställningen att hon ska smaka och om hon sen inte tycker om det så behöver hon inte äta det.

När vi mixade smoothien (hon vill gärna hjälpa till i köket även om hon inte äter allt vi lagar och bakar) så såg jag hur hon tittade misstänksamt på konsistensen.
Jag pratade på om den söta goda smaken av jordgubbarna under tiden för att få henne intresserad av att vilja smaka.
Varsitt glas med sugrör i och...
Tjoho, hon tyckte om det!

Nästa smoothies blir med blåbär. Dessa goda och nyttiga bär fulla med antioxidanter.


©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: fina

men jag åt ju också¨en smootihe idag! åh gud va gott det är! smoothie är uberpopulärt hos mina barn...och hos oss!



Trevlig helg!

/Fina

2009-01-30 @ 17:12:41
URL: http://frubesblogg.blogspot.com/
Postat av: Livet i byn

Mmmm...det såg läskande gott ut. Bra att hon ville prova.



~Livet i byn

2009-01-30 @ 17:31:04
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Petra Bloggar

LYXIGT!!! mums



ja det räcker att du går till inlägget med spegeln ett par rader neråt...eller förresten, den syns kanske inte där, men det ligger bilder på den i kategori "vardagsrum", jag har totalt hjärnsläpp också och ikea som är min bibel å alles haha... eller Liatorp heter du JUH!



2009-01-30 @ 17:47:50
URL: http://www.petrabloggar.com
Postat av: Camilla

Har en Ebba som är likadan...

Kanske jag skulle prova smoothies här med.

2009-01-30 @ 20:44:38
URL: http://camillos.blogg.se/
Postat av: Malin B

Smoothie har inte serverats hemma hos oss heller men förr i tiden fanns det ju milkshakes, nästan samma va? ;)

2009-01-31 @ 10:06:51
URL: http://malinbayard.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0