Snö

Efter att ha drömt de mest konstiga saker blev jag väckt av W som hade en kurrande mage och var sugen på frukost.
Jag kunde knappt få upp ögonen. Kändes som grus innanför ögonlocken så när rullgardinen åkte upp och jag kisade ut fick jag gnugga lite extra för att verkligen se att det var en vintervärld utanför.
"Det snöar men det är inte julafton" konstaterade W högt när vi tre vardagskompanjoner tog vårt pick och pack och begav nerför trappen till köket.

Efter en kopp the kändes det något bättre men tanken på att det snart är kväll och dax att sova igen känns inte lockande. Jag är trött men M sover så korta pass om nätterna.
Men inte går jag och lägger mig för det. Nä, för när M skulle sova dagens första pass tog jag och rosaröda W på oss stövlarna och gick ut för att skotta snö.
Det var härligt skönt ute så när skottningen var avklarad byggde vi en snölykta och sen blev det snöänglar på baksidan.

Dax för lunch!

Vår vintervärld







Bilderna tillhör:HUSnrNIO©



Kommentera
Postat av: Hanna

Hej goa du!



Tack för din söta kommentar om lyktan. Jag bor inte heller i närheten av den butiken, men tur är väl det kanske ;).



Ja dom faten på ikea är inte snygga alls...men man behöver ju inte måla dom heller, man kan ju olja dom oxå i mörkare brun eller nått.. det är oxå snyggt!



Vad fina bilder! Vi har ingen snö alls här.. vi hade det i några dagar bara.. så någon vinter känns det inte som just nu. Vi har +5 här hemma, så det känns mer som att våren redan är här.



Ha det så gott!

Kram H

2009-01-19 @ 15:02:13
URL: http://www.19hundra81.com
Postat av: Petra

Ååååhhhh, vad härligt att vakna upp till vitt.

Jag önskar vi oxå kunde få lite här nere. Man blir lite piggare av snön än allt det gråa trista.



Jag har något till dig på min blogg.

kram

2009-01-19 @ 15:09:52
URL: http://godisfrun.blogg.se/
Postat av: Lisa

Fina bilder, och mysigt att göra snölykta!

2009-01-19 @ 19:21:02
URL: http://majamyra.blogspot.com
Postat av: Camilla

Oj, vad snö ni fått. Avis

2009-01-19 @ 22:39:30
URL: http://camillos.blogg.se/
Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Så mysigt ni verkar ha haft det! Ha en bra dag! Kram

2009-01-20 @ 10:46:34
URL: http://inredning.webblogg.se/
Postat av: Tjohalia

Det har snöat här i Uppsala också, men det kommer nog töa bort idag. Kram Sandra

2009-01-20 @ 11:04:00
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Malin B

Härliga W! Vilka underbara vinterbilder.

2009-01-22 @ 16:10:11
URL: http://malinbayard.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0