Till kaffet

Förkylningen har mig i ett stadigt grepp och gör så jag inte orkar med alltför mycket aktiviteter.
Pushade mig till en tur med bilen för att fixa en liten pappersrundning med M:s namn på som jag har tänkt mig ha med i dukningen på det snart stundande dopet.

Spånar lite kring vad som ska bjudas på vid dopet.
Mördegsstjärnorsyltkakor och knäckkolasnittar är klara och kanske även apelsinmandelmassekakorna med chokladöverdrag som jag bakade igår. 
Ett kanske inslängt för att de blev inte fina när jag hade skurit upp dem. I receptet stod det att man skulle skära dem i rutor efter att de hade svalnat. Pyttsan heller! 
Det tjocka härliga chokladtäcket sprack ju då :-(

Någonslags cupcake med frosting bara måste jag ha med och kanske kärleksmums. Kokostoppar är en god klassiker.
Till jul gjorde jag Ernst choklad och jordnötsgodis och det var riktigt, riktigt gott. Kanske ska man ha med något litet gottigt också på kaffebordet...

Bild:Privat©



Kommentera
Postat av: nyqa

Hej på dig! :) Du verkar intresserad av bloggdesign också så därför tänkte jag bara tipsa dig om www.bloggdesign.nu om du inte besökt den tidigare!

Ha det bra!

2009-01-08 @ 15:32:48
URL: http://www.bloggdesign.nu
Postat av: mia dh

Mmm det där såg smarrigt ut, krya på dig.

2009-01-08 @ 15:57:42
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/
Postat av: Planeringsfia

Tack för första kommentaren i min blogg. Jag förbereder också för dop. Nu på lördag är det dags. Vår lilla dotter föddes den 20 september så vi ligger i fas med varandra.

Krya på dig!

2009-01-08 @ 16:04:44
URL: http://planeringsfia.blogg.se/
Postat av: Anna

Har precis smällt i mig glass och hallon men det finns plats kvar för en Ernstkaka" med. Många kakor = snabbt tillfrisknande!

Postat av: MO

Jaså det är snart dax för dop. Så mycket gott du ska bjuda på, o de där ernstkakorna ser ju hur goda ut som helst, kramar

2009-01-08 @ 19:02:13
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Anna

Rackarns vilket fint fat!!!!

Kakorna såg ju fina ut dom med :P

2009-01-11 @ 11:40:14
URL: http://annashem.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0