Svt1 eller Tv4 ikväll?

Tisdagens tvtittande här hemma brukar bestå av Allsång på Skansen klockan 20.00.
Då detta är mitt i skruttens läggningstid så blir det lite sisådär med tittandet på det. Men det är ju inte alltid som man behöver se på artisterna. Det kan ju tom vara bättre att bara lyssna på dem ibland.

Klockan 21.00 är det inga barn som får störa. Då ska Morden i Midsomer ses med full koncentration. Hur ska man annars hänga med bland alla dessa engelska namn och landsbygdsmänniskor som ser i stort sett likadana ut:O

Ikväll blir det nog en lite annorlunda tisdag när det gäller tvtittandet här.
Om några minuter (18.10) börjar de sända live från Los Angeles på tv4 Plus. Klockan 19.00 börjar minnesceremonin över MJ som hålls på Staples Center i Los Angeles.
19.28 fortsätter sändningarna från Los Angeles i tv4.
Klockan 20.00 sänder de, i samma kanal, en amerikansk musikdokumentär från 1992. Från Michael Jacksons The dangerous tour-konsert i Bukarest den 1 oktober 1992. Dokumentären fortsätter efter nyheterna vädret.


Klockan 23.10-00.15 visar tv4 en brittisk dokumentär från 2009 (info från tv4: Michael Jackson hade planerat att hålla en stor auktion där han tänkte sälja över 1400 föremål men två månader innan sin död beslutade han sig för att ställa in auktionen. Den här dokumentären tittar närmare på föremålen Michael samlat på sig. Allt från scenkostymer till hans private samling av konst).

Som tur är går Morden i Midsomer i repris på Svt24 på fredag klockan 21.30.
Kanske inte är så dumt att se det då för det brukar inte vara något vidare bra på tv på fredagkvällar tycker jag.




Kommentera
Postat av: mariakoden

Sonen är besatt av Michael jackson så jag tror att det blir en massa Michael Jackson för oss ikväll.......



Vilken låt är din favorit? jag gillar nog bäst Billie Jean. (så konstigt att nu när han dött så börjar jag gilla hans låtar.....=O



2009-07-07 @ 19:30:10
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Postat av: Malin B

Jag är urusel på att följa tv:n...

Är inne i ett motionsryck så jag kör på den "kanalen" istället. ;) Cyklar själv och joggar med hund och dotter. =)

Lika bra att smida när järnet är varmt.

När jag har semester brukar jag ha lite tid över om kvällarna och då är det så himla skönt att slå sig ner i soffan en stund.

2009-07-07 @ 22:08:11
URL: http://malinbayard.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0