En farmor som extra packning

Dagen har tillbringats vid stranden med farmor K som extra packning.
Tänk vad en farmor kan tillföra i ett sällskap.
Ett par extra ögon som kan spana på W när hon guppar fram i sin blåa badring. Någon som vill bygga massor av sandslott och som gärna lägger sig som en strandad val i vattenbrynet och leker enformig vattenlek med en niomånaders skrutt. Någon som bjuder på kaffe och därefter bedriver simskola bland böljorna för en ivrig fem och ett halvt åring.
Själv hade jag, pga av snälla farmor, kunnat ägna mig åt att ligga på rygg i sanden och läsa. Om jag inte hade varit så himla rastlös och varm!
Jag vandrade mellan filten och vattnet hela tiden. Att ligga still och steka sig är inget för mig längre, tacka vet jag det svalkande vattnet.
Om någon tror att man får en jämn solbränna av att konstant röra på sig en dag på stranden så har ni fel.
Jag är röd, brun, vit och mörkbrun/sotig.
Jag har ganska lätt för att bli brun men nu tycker jag mest att min kropp påminner om en karta. Eller en tjock kartbok om man tänker på gravidkilona...

Väl hemma igen så åkte W med L in till stan på motorcykeln och jag och lilla M tog tag i det som stod på vår lott.
Vi lyckades faktiskt med att duscha oss, dammsuga hela huset, äta gröt, svabba de flesta golven, ta några foton och äta välling och otroligt  nog så var vi klara precis till klockan åtta då Sommar med Ernst började (sen kan man ju fundera på om det var så smart att duscha FÖRE vi gjorde allt det där).

Några av de bilder jag tog på M ikväll.
Han har så otroligt många underbara ansiktsuttryck och miner.

©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: Anna

Ack så liten och redan så söt! Ha en bra helg.

2009-07-03 @ 07:59:03
Postat av: MissyElliot

Åh, sötnos.

Härligt med lite farmorsällskap. Jag håller med om att det är toppen att ha dem nära, ongarna älskar ju det och man själv kan få lite egentid...

Fortsätt njut solen och värmen.

kramiz

2009-07-03 @ 08:27:28
URL: http://missyelliot.blogg.se/
Postat av: Malin B

Hörrudu! Börja genast med att vara snäll mot dig själv. Tjocka kartböcker är toppen! ;)



Farmödrar är en himla tillgång. Vi har ju förmånen att ha henne i huset varje dag. Men något strandliv har hon aldrig hängt med på...

2009-07-03 @ 09:23:26
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Mia

Hej du, har du lust att klicka dig in på http://www.asusnordic.com/summertour/?p=351 och rösta på mig o min syster... det tar typ 3 sekunder du behöver bara klicka på lilla snäckan bredvid bilden.. vore himla fint av dig och skriv en kommentar så att jag kan tacka dig senare...

Peace



PS. Gud, så söt unge :)

2009-07-03 @ 09:43:10
URL: http://metrobloggen.se/miiia
Postat av: Sofi

Tack för kommentaren! De är lite jobbigt o gå höggravid nu måste jga erkänna... med alla extra kontroller som kommer nu och så värmen! Känner inte att jag vill hålla på med vikten också just nu. Orkar inte tänka på det nu. En har som du skrev fler barn och ett hem o sköta också :) Och i o med att man gör det mesta själv både när de gäller barnen och hemmet här så finns det o göra :) Så jag hoppas inte det blir värre med havandeskapsförgiftningen så de rekommenderar vila eller i värsta fall att man blir inlagd.... då skulle de nog bli mer kaos här än vanligt!

Fina bilder på lilla M........ de är så söta när de har sina ansiktsuttryck osv :) W har ju börjat o klappa händerna åt allt han gör nu... :) Skönt med lite hjälp från farmor.... så man kan koppla av lite själv emellanåt, det behöver man ibland! Hoppas ni får en bra helg ni också... Kram på er

2009-07-03 @ 11:33:16
URL: http://sofij77.blogg.se/
Postat av: [email protected]

Vilken liten goding du har. Så söta bilder. Ser ut att trivas i sommar solen. Kram

2009-07-03 @ 15:40:11
URL: http://famstenstroms.blogg.se/
Postat av: a home far away

Hihi känner igen mig, jag har fått bättre pigment på "äldre" dar, haha



Ha en fin helg

Kram Gunilla från Singapore

2009-07-03 @ 18:25:44
URL: http://www.vitaanglar.blogspot.com
Postat av: Dahlarna

Vilka UDNERBARA bilder & miner! Kan inte låta bli att le. Hoppas att du får en mysig helg! KRAMAR!

2009-07-04 @ 00:07:56
URL: http://dahlarna.blogg.se/
Postat av: __Bavaria__

Så fina bilder... :) Lille plutten börjar bli stor. Lilla W med.. :)



Skönt med ett par extraögon på stranden.. :)

2009-07-04 @ 09:50:57
Postat av: ou

Han är så fin eran söta Malte! Och tänk vad tiden går fort, han var ju nyfödd typ igår...

2009-07-17 @ 20:50:31
URL: http://dressyrtant.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0