Koll på torsdagen

Lugnet sänkte sig över hemmet för en kvart sen.
M somnade ute i vagnen efter att ha kämpat emot John Blund i trettio minuter. L puttrade iväg söderut i full regnmundering (vem har sagt att bikers ser coola ut? W sa till honom att han liknade en mångubbe) på en vällastad motorcykel för fyra dagars mcträff.
W sitter på golvet i sitt rum och är kreativ med pensel och färger.
Antingen lägger jag mig i soffan och slumrar en stund eller så sätter jag mig vid köksbordet med en kopp kaffe och pysslar lite med lillebrors dörrskylt.
Är sugen på det senare alternativet men kropp och huvud påstår att jag borde satsa på det första.
Funderar på att boka in ett besök hos fabror doktorn för en besiktning av mig själv.
Den senaste tiden har jag varit enormt trött.
Så trött att jag har varit tvungen att gå och lägga mig mitt på dagen vilket är oerhört ovanligt för mig (inte ens när M höll mig vaken nätterna igenom under sju månaders tid gjorde jag det).
Tillsammans med tröttheten har jag ont i ryggen.
Inte så mycket om dagarna utan det är nätterna som är jobbiga. Efter någon timmes sömn gör det stundtals så ont att jag knappt kan vända mig i sängen.
När morgonen kommer och M vaknar, oftast runt sex/sju, är det en befrielse att gå upp.
Jag hasar mig ner för trappen mest liknande en gammal gumma (behöver ju egentligen ligga kvar eftersom jag är så trött).
Efter några timmars vakenhet har ryggen mjuknat och det fungerar ok. Natten därpå är det likadant igen.

Som sagt, kanske borde gå på en kontroll. Kan ju inte skada.
Tusan också att jag ogillar (milt sagt) dessa sterila korridorer och rum och människorna i sina vita rockar.

Ikväll är det inplanerat tjejmys när lillebror somnat vid åtta (får väl bli till att se reprisen på Ernst sommarprogram...)
Popcorn, saft och antingen Discodaggarna eller Den otroliga vandringen.
Jag kommer att somna i soffan och sätta popcornen i halsen!



Kommentera
Postat av: Louise Ewing

hej. har du något tips på vad man kan göra en regnig dag, om man bara vill vara innomhus. film tips, något roligt bak recept eller pyssel osv? skriv det gärna i en kommentar till mig om du vet något. ha en super bra dag!

puss/ louise ewing

2009-07-23 @ 16:14:36
URL: http://louiseewing.blogg.se/
Postat av: Helen

Låter som ni får en riktigt mysig kväll.

Klart du måste kolla upp varför du är så trött, bättre att gå en gång för mycket.

Ha det gott,

Kram

2009-07-23 @ 21:56:03
URL: http://famstenstroms.blogg.se/
Postat av: Lottis

Ja vet, RÖDA HUSET,men kommer snart tillbaka....



kram

2009-07-23 @ 22:33:07
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: M a l i n B.

Mmmm, du borde ta en koll hos farbror doktorn men JAG kan då rakt inte propsa på det. Jag är ju urdålig på att ta tag i det själv. Hostade ju mig igenom hur många veckor som helst i våras... =(

Trötthet, kan ju vara dåligt järnvärde. Om jag nu ska ha någon teori. Jordgubbar, blodpudding, leverpastej, gröna ärtor - ja, du vet. Värt att testa iallafall.

Jag är inte SÅ himla vältränad förresten men har haft som mål att återigen bli "fast i fläsket". ;)

2009-07-23 @ 22:58:23
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ernst är som han är...men det är ändå roligt att se programmen =)

2009-07-23 @ 23:08:51
URL: http://mittlillabo.blogg.se/
Postat av: Linruz

Stackare. Inte roligt alls att må dåligt.

ta du dig en koll hos läkaren för säkerhets skull.

Krya på dig.

kram kram Lina

2009-07-23 @ 23:12:46
URL: http://www.linruz.wordpress.com
Postat av: Mammasrussin

Jag tycker du ska boka in en besiktning rakt av! Jag vet själv hur dålig man är på det där, men nuförtiden tänker jag att jag måste göra det för mina barns skull - de måste ha en glad mamma!

PS Vilka underbara dörrskyltar du gör! DS

KRAMIS

2009-07-23 @ 23:40:07
URL: http://mammasrussin.blogspot.com
Postat av: maria

Mysigt med tjejkväll :)

2009-07-24 @ 02:02:28
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se/
Postat av: Petra

Kanske en besiktning kunde vara något. Jag är inne i en period som jag oxå är svintrött hela dagarna. Går i ett vakuum och bara är... På em är jag såå trött att jag måste gå och lägga mig en stund. Men jag tror mitt bottnar i : inga rutiner, ingen sol = bottentrist semester. hihih

Visst det blir ju vad man gör det till, men hur kul är det med regn, grått och trist, inne känns det som man varit i evigheter.

I morgon hoppas vi på ok väder då vi vill till halmstad äventyrsland.

ha det bra och krya på dig.



kramar

2009-07-24 @ 09:57:56
URL: http://godisfrun.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0