Jobbsamtal och Fritt fall

Idag har jag varit på min arbetsplats och haft samtal om min framtid.
Frågor och tankar om när jag ska komma tillbaks och hur många procent jag då ska arbeta.
Det var med delade känslor jag åkte därifrån.
Frihetskänslor, ja nästan en liten kick fick jag av att vara ute i världen på egen hand. 
Efter en stunds samtal om arbetsuppgifter så kände jag nånstans långt inombords det där suget efter att jobbba, att ha flera bollar i luften samtidigt, att vara kreativ och känna energin som uppstår i mitt arbete och i mötet mellan människor och musik. 
Just detta var inget vi diskuterade utan det var en överrumplande känsla som poppade upp inom mig allt eftersom samtalet mellan de sex ögonen fortlöpte.

Trots denna lilla lilla kick har jag beslutat mig för att förlänga min föräldraledighet tom. den 31 december det här året. Även om det är tungt och vi lever på minimum ekonomiskt så är det ett beslut som känns rätt.
Att vara hemma när W kommer från skolan, att varje dag få följa lilla skrutts utveckling och dela dagarna tillsammans med mina barn så länge som det bara är möjligt är det jag vill göra just nu.
Faktum är att kombinera ett hundraprocentigt arbete med familjeliv, min relativt nya roll som tvåbarnsmamma och ett hem som ska skötas känns som något jag behöver mer tid att vänja mig vid.
Att arbeta kommer jag att göra förr eller senare men att vara hemma med barnen på heltid, under en längre tid, är kanske något som jag bara har chansen att vara nu.

Eftermiddagen har ägnats åt lek i stans stora lekland.
Massor av kul rutschkanor, studsmattor och snurrleksaker för stora och små.

©HUSnrNIO

Om ni undrar vad bilden längst ner till höger föreställer så är det jag och W som åker i rutschkanan "fritt fall" :=)



Kommentera
Postat av: Terese

Oj vågade ni åka fritt fall? Det vågar jag aldrig och än mindre dottern...hihi.



Skönt att förlänga mammaledigheten, håller med dig. Känns helt underbart att få vara hemma när de kommer hem från skolan och även kunna vara hemma och njuta av den lilla!

2009-07-08 @ 22:09:29
URL: http://terese.wordpress.com
Postat av: Anonym

Ta vara på ledigheten om det är det som känns rätt för dig. Jag är nog lite mer en mamma som gärna går tillbaka till jobbet efter max 1 år, jag tror det är bättre för mina barn med och så villi deras pappa vara ledig. Man ska följa magkänslan - det brukar fungera rätt bra =)

2009-07-08 @ 22:11:40
URL: http://mittlillabo
Postat av: Ingela la la

Det är svårt det här med ledigheten och arbete tycker jag. Jag börjar sista augusti och tycker att det ska bli jätteskönt att få jobba lite igen. Fast jag är rätt säker på att det inte kommer gå så många dagar innan jag ångrar mig ;)

Det ser ut att gå fort i varje fall på fritt fall..



Kram

2009-07-08 @ 22:15:28
URL: http://ingelalala.blogspot.com
Postat av: Dahlarna

Tid med barnen är mer värt än pengar! Skönt att du kunde förlänga föräldraledigheten!



Vi har också varit & lekt idag - på Busfabriken som det heter i vr stad. Eller jag har mest fikat & hunnit prata med mannen ;-). Barnen ville leka själva utan oss...



KRAMAR!

2009-07-08 @ 22:15:58
URL: http://dahlarna.blogg.se/
Postat av: Malin B

Jag var hemma 2.5 år "sista gången" och det har jag då sannerligen inte ångrat fast visst var det minimum av pengar att leva på.

Jobba det hinner man minsann "efteråt".

2009-07-08 @ 22:45:58
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Linruz

Tror inte du ångrar dig även om det kan bli lite tufft ekonomiskt.

Njut av ledigheten...

kram kram

2009-07-09 @ 07:46:35
URL: http://www.linruz.wordpress.com
Postat av: Livet i byn

Det känner jag igen, att gå ut och jobba igen efter man varit borta ett tag. För mig var det ganska jobbigt men man är ju snabbt tillbaka igen...



Jag var hemma i två år med båda våra barn, det är inget jag ångrar men visst fick man spara in på en hel del saker.



~Livet i byn

2009-07-09 @ 09:05:24
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Linda

Vad härligt att känna den enerign till at vilja arbeta.

Men jag tycker absolut du ska ta tillvara på din mammaledighet så länge du kan, som du säger den kommer inte tillbaka.



Önskar jag hade haft samma möjlighet, jag började ju jobba då Moa var 7 månader.

Men ja vi får väl se, kanske vi får skaffa fler:)



Kram

2009-07-09 @ 10:01:59
URL: http://lindam.blogg.se/
Postat av: Sofi

Det är bra, man ska göra det som känns rätt för en själv. Passa på o njut o vara hemma med barnen... Själv går jag ju hemma lite mer än ett år till, Rätt skönt o kunna vara det. Då det blev som det blev med W där i början. Ha en bra dag!

2009-07-09 @ 10:12:32
URL: http://sofij77.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Rätt beslut av dig!!



Penseln längst ner på bildcollaget (med texten på), var har du hittat den?

2009-07-10 @ 08:02:49
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Nina

ja det går ju såå fort då de börjar att växa. de slutar ju aldrig heller :P hehe!



man fick super mkt grejjer! helt sjukt så trevligt!

2009-07-10 @ 10:44:07
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Milla

Tack för den kommentar hos mej! Tycker absolut du gjort rätt som ska vara hemma med dina barn. Livet som småbarnsförälder går så fort och tiden tillsammans är så värdefull!



Såg också minnesceremonin om MJ... konstigt kändes det... med stora ord... Han skulle nog verkligen behövt höra dem när han levde. När hans dotter prata grät jag med...



hoppas du får en fin helg! Kram Milla

2009-07-10 @ 15:54:22
URL: http://www.millaswarld.blogspot.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0