En mammas känsla är oftast den rätta

Det känns i mammahjärtat att allt inte är bra.
För två veckor sen fick lillebror små prickar i ansiktet.
Själv är jag eksembarn och har fortfarande problem med torr hud och klåda som kommer och går. W har samma problem och har haft sedan hos föddes och även lilla M.
Dagar med total insmörjning är vardag hos oss så lite prickar i samband med en väldig värme var inget jag tänkte så mycket på då när de dök upp.
Nu två veckor senare har de inte försvunnit utan snarare blivit fler. Huden är torr och lite röd.
Prickarna sitter i nacken, på kinderna, runt munnen och under ena ögat är han röd.
Ena stunden ser det väldigt irriterat ut och nästa lugnar det ner sig och är inte lika rött.

I förra veckan började han bli gnällig och skrek och var ledsen mer än vanligt. Eftersom han ständigt stoppade fingrarna i munnen tänkte jag att det var ännu en tand på gång.
Gnälligheten har hållt i sig utan att jag sett någon tand skymta.
Idag har han skrikit plågat flera gånger och länge trots att jag har burit omkring på honom. Att lägga ner honom i sin säng för förmiddagsovning, som annars går hur bra som helst, fungerade inte.
Han är lite snorig idag och har även haft sin hand på sitt vänstra öra flera gånger.
Jag knycklade ihop en bit hushållspapper och gnuggade lite lätt i örat för att få bort lite vax och då blev han helt still som att det var skönt.

Efter att ha tagit tempen på honom som landade på 37,4 ringde jag vårdcentralen och förklarade läget. Sköterskan funderade på om det kunde vara streptokocker han har för då kan de få utslag på det sättet som jag beskrev.
Fick tigga och böna mig till en eftermiddagstid då jag inte ville släpa dit honom och W till klockan elva (som var den tiden som jag erbjöds) då jag ansåg att det var extra viktigt att M fick sin förmiddagssömn just idag då han ska vara med när jag och L ska samtala med W:s blivande skolfröknar och dagispersonal klockan 13.15.

Har lyckats duscha både mig själv och W och somna lillebror så nu måste vi ha mat i magen och sen blir det dagis och vårdcentralen.
Det är jobbigt i mammahjärtat när ens små inte mår bra!



Kommentera
Postat av: Marie

Vad jobbigt. Visst skär det i ens hjärta när barnen inte mår bra. Hoppas att det blir bra snart!

kram

2009-06-08 @ 12:39:21
URL: http://ganskalagom.blogspot.com
Postat av: Mrs. S

Hoppas att det blir bra. Lillebror har fått röda utslag som sitter runt mun och haka. Har hållit i sig i en vecka så vi får se vad vi ska göra...

2009-06-08 @ 12:56:15
URL: http://mammafrudotterjag.blogspot.com/
Postat av: Linruz

Stackarn. Hoppas det blir bättre snart.

kram kram

2009-06-08 @ 13:15:31
URL: http://www.linruz.wordpress.com
Postat av: Sofi

Det är så sant... det är jobbigt i ens mammas hjärta när ens barn inte mår bra. Hoppas han blir bra snart! Kram S

2009-06-08 @ 13:51:38
URL: http://sofij77.blogg.se/
Postat av: Malin B

Jag håller tummarna för att det blir bra med både prickar och skolfröknar!!!

2009-06-08 @ 14:12:53
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Marina

Jag hoppas allt går bra på vårdcentralen. /Marina

2009-06-08 @ 16:33:41
URL: http://violfudge.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0