Okstämplat barnen

Idag var dagen som W skulle på fem och ett halvt års kontroll samt vaccineras.
Hon hade laddat för den här morgonen och bestämt sig för att trots lite nervositet inför själva sprutsticket så skulle hon ta den och vara lugn.
När vi kom dit visade hon upp sin högra hand för bvctanten som direkt beslutade att idag blir det inte någon spruta.
Handen är röd, svullen och det kliar.
Förmodligen beror det på en överreaktion mot myggbett.
Efter vägning, mätning, ryggundersökning och genomgång av W:s utveckling, som såg bra ut allting, fick vi utskrivet flytande som hon ska ta en gång om dagen mot svullnaden och klådan samt en ny vaccinationstid.

Lite tråkigt tycker jag det är att behöva släpa oss dit ytterligare en gång då madame bvc inte är den smidigaste människa när gäller att ha med barn att göra enligt mig. 
Iallfall inte sådana barn som är väldigt verbala, självständiga och gärna frågar och tycker till om det mesta som ska göras vid dessa besök.
Sen är det ju självklart att jag inte vill att W ska bli sjuk som man kan bli om man vaccinerar när man inte är helt frisk så om tre veckor får vi helt enkelt pallra oss dit igen.

Passade också på att väga och mäta lilla skrutt när vi ändå var där.
Jag är urusel på att åka till den öppna vägmottagningen. Idag är det hela tio veckor sen vi var där men eftersom han äter bra och jag märker att han växer och utvecklas så glömmer jag bort det. 

På tio veckor har han vuxit fyra centimeter på längden vilket gör att han nu är hela 72 centimeter lång. Vågen stannade på 8465 gram, alltså en ökning med 680 gram sen i mars.
Hans viktkurva pekade något neråt men det ser ändå normalt ut och inget att oroa sig för fick jag tillsagt mig.

Snart dax för lunch. Spagetti och köttfärssås till W och en påse Nutrilett till mig. Yuammi!

Ha en trevlig eftermiddag!

©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: Linda

Tråkigt att behöva gå dit igen men som du säger man vill ju inte chansa med att ge henne sprutan nu då hon har det på handen.



Jo nog funkar GI metoden allt, visst det är lite knepigt i början en när man väl kommer in i det så.

tycker nog inte det är så mycket dyrare än vanlig mat, äter resten av familjen spagetti och köttförssås så tar man själv bara bort spagettin och tar lite sallad och keso till istället, behöver inte vara mycket krångligare. Ägg och backon till frukost eller en smothie kostar inte nå mycket mer heller. Men visst lite dyrare blir det ju eftersom man inte kan ge barnen bara GI mat och därmed ofta måste laga 2 rätter. Men det är sånt man får ta.

Ha en bra dag, Kram

2009-06-03 @ 12:42:31
URL: http://lindam.blogg.se/
Postat av: Anonym

vad synd att ni inte fick ta sprutan när W var så duktig och hade bestämt sig, men det går säkert bra nästa gång också :)

Lycka till!

Kram Therese

2009-06-03 @ 21:43:30
Postat av: Sofi

Tack.... Hur går det med Nutrilett? /Kram Sofi

2009-06-03 @ 21:48:43
URL: http://sofij77.blogg.se/
Postat av: Anonym

jo ja hoppas de :)

2009-06-03 @ 22:20:18
URL: http://www.metrobloggen.se/JenniferLindberg
Postat av: Anonym

Jag har försökt ta dessa "kurvor" med en nypa salt. Om barnen verkar må bra, äter och växer så vad spelar det för roll om kurvan är lite skev! Sunt förnuft - det räcker långt.

2009-06-04 @ 07:14:02
Postat av: Anonym

...det var bara jag (smygsitter på jobbet, hur spännande känns inte det)...

2009-06-04 @ 07:15:31
URL: http://mittlillabo
Postat av: Maria

Vad duktig du är med nutrilett, undrar om jag skall ge mig p´å det några dagar bara i nästa vecka.



Jag går aldrig och väger Olle, det är som du säger, bara de äter bra och mår fint så behövs det ju inte.



Fin liten tröja på W, den har vår Maja också och storasyster har den i vitt.



Tack snälla för lyckönskningen! Det gick faktiskt jättebra så nu kan jag nästan andas ut i den kursen, bara en tenta kvar i marknadsföring.



Ha en bra dag och hoppas att det har slutat killa//Maria

2009-06-04 @ 08:31:23
URL: http://petrifiedinpink.blogspot.com
Postat av: Linnéa

Fin blogg! :)

2009-06-04 @ 08:39:32
URL: http://typlinnea.blogg.se/
Postat av: hemmabloggaren

Vilken snygg outfit hon har, ju mer glitter destå bättre är det som gäller för sexåringen här hemma också.

2009-06-05 @ 08:01:18
URL: http://hemmabloggaren.blogspot.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0