Ett halvt år

Lilla skrutt är sex månader idag.
Dagarna ägnas åt att utforska, leka, äta, sova, och gosa (och nätterna ägnas åt att INTE sova flera timmar i följd).
Det är superkul att vara i gåstolen. Att ta sig fram alldeles själv.
Fram till alla saker som ser så spännande ut och känna på dem.
Stekpannorna har fått flytta till andra sidan av köksön för de var så roliga att klappa på att alla fingrarna blev svarta.

Gurglande blandas med något slags billjud och ljusa små skrik. Händerna är bestämda och vill gärna hålla hårt i långt hår. Än så länge tycker W mest att det är charmigt med närkontakt med lillbrorsan, som tur är.

Bollar är favoritleksaken och att få sitta på golvet (han sitter stadigt om man stöttar lite grann) och få bollen rullad till sig älskar han.

Sex månadersdagen ska vi fira med att gå till bvc på läkarkontroll och vaccination.
Inte det roligaste man kan hitta på (jag ogillar sprutor och förra gången stack de honom i båda händera samtidigt, kändes som att jag skulle tuppa av) men ack så nödvändigt.


©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: Lottis

Det är så lite så.....Själv har jag klippt foam till mitt Spring Club kit....medn foamen tog slut :( måste köpa nytt....men du!! Viste du att

det fanns en affär i KD som heter Ljuva Änglar...De har scrappsaker och papper mm...kan vara värt at kolla in nu när Annas flyttar till Arvika.....Hoppas det gick ok med sprutorna....

2009-03-23 @ 14:17:59
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: Malin B

Stack de honom i händerna?

Jag hoppas att allt gick bra på BVC i dag.

2009-03-23 @ 15:59:31
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: __Bavaria__

Gulleplutten... :)

2009-03-23 @ 16:12:42
Postat av: MO

Grattis till lillkillen, redan ett halvår gammal. Inget kul sätt att fira på, o att se sina barn få sprutor, huga jag är så mesig där o blir alldeles svimfärdig, kramar

2009-03-23 @ 17:04:38
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Linda

Grattis på 6 månadersdagen ,hoppas ni fick en bra dag, Kram

2009-03-23 @ 20:43:45
URL: http://lindam.blogg.se/
Postat av: sofi

Gick det bra på bvc? Når han redan ner till sin gåstol? Det gör inte W än riktig... men snart så :) W sitter inte så stadigt än... vinglar ganska så lätt men det är på G. Men han fick ju en så tuff start på sitt liv!

2009-03-24 @ 09:41:30
URL: http://sofij77.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0