Tomten

När det går magsjuka på dagis så får W vara hemma har jag bestämt.
Mina obehag för den sjukdomen som drar över alla familjemedlemmarna om och om igen är såpass allvarliga så inte släpper jag iväg henne när fröknarna pratar om kaskadkräkningar.
Jag är ju föräldraledig och då ska jag väl passa på att vara med mina barn!

I väntan på att dagis ska tillfriskna (nu har W varit därifrån i tre veckor pga öroninflammation, skåneresa och magsjuka) kan man inspirerad av all snö som envisas med att ligga kvar på marken ta på sig en röd luva och leka tomte för en stund.
En kul lek tycker W medan allt som påminner om vinter och kyla knappast får den trötta mamman att dra på smilbanden.
Det skulle vara för att tomten är så söt då♥.


©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: Camilla

Tycker jag du gör rätt i...

Att ha henne hemma. Hemska sjukdom... Ryser



Jasså, ni har vinter än....

Här hade vi vår förra veckan. Och i lördags var det 12 grader och helt underbart ute.

Men nu står termometern åter på nollan och det riktigt ruggigt ute.

2009-03-23 @ 21:25:35
URL: http://camillos.blogg.se/
Postat av: fru Sätterlund

Sunt tänkt! Jag avskyr också magsjuka... Jättebra om du kan ha henne hemma och begränsa risken. Tyvärr tänker inte alla föräldrar så och skickar tillbaka barnen för tidigt - grr! Sen går det bara runt, runt...



Söt liten tomte :) Kram Therese

2009-03-23 @ 21:51:57
URL: http://tesbrandt.blogspot.com
Postat av: __Bavaria__

Jag hade också haft barnen hemma... Fyyy för magsjuka...

2009-03-23 @ 22:48:06
Postat av: Malin B

Jag hade resonerat exakt som du!!!

Jag hade båda mina barn hemma hela tiden när jag var föräldraledig i och för sig men vi hade ju fullt med lekkompisar i grannhuset så storebrorsan behövde inte gå till dagmamma för att träffa andra...

2009-03-24 @ 07:49:12
URL: http://malinbayard.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0