Två små bissingar

Topparna på två små tänder sticker nu upp i M:s underkäke.
Dagarna med feber och gråt över smärta är över för den här gången (ska det vara så jobbigt för honom varenda gång det ska komma tänder?).
Skeden fastnar mot dem när han äter mat. Ovant för mig och kanske lite ovant för honom att de finns där.
I förrgår natt orkade jag inte sitta upp och amma utan la honom bredvid mig i sängen.
Jag somnade medan han åt. Vaknar abrupt av att det gör ont utan att förstå vad det var som smärtade.
Tittar på den lille skrutten i randig pyjamas som ligger bredvid och snusar gott.
Då kommer jag på det. Han bet mig!
Som tur är så har det bara hänt den enda gången hitintills.

Under dessa dagar som han har haft ont har det blivit mycket bärande och närhet mellan oss.  
Han har förvandlats till en "mammas pojke" och protesterar LJUDLIGT och LÄNGE så fort någon annan lyfter upp honom.
Han vill bara sitta hos mig och allra helst kind mot kind med en hand förankrad i mitt hår och den andra på min hals.
Jag får väl passa på att njuta av den intensiva kärleken han visar upp för rätt vad det är så har han fyllt femton år och det är totalt omöjligt att komma i närheten av honom...

©HUSnrNIO


Kommentera
Postat av: Caroline

Ja det är inte lätt för de små när tänderna börjar på komma.

Du kommenterade mina halloncupcakes med turkisk peppar. Smaken var detsamma som på fiket jag åt dem, men utseendet vart det värre med ;) Skrev lite om det igår kväll på bloggen.

Vart lite fundersam när jag fick din kommentar via min mail, hade precis då lagt in bilder från vårt hus och du skriver "oj vilken annorlunda smakkombination", men jag kollade sen vilket inlägg du hade kommenterat...

2009-03-06 @ 09:42:58
URL: http://barbaskon.blogspot.com
Postat av: Fröken Fräken

Skönt att det börjar bli lättare för er båda två!

Kul att du gillade mina korgar :-)

2009-03-06 @ 10:35:58
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Sofi

Ja, det var skönt att sockret var bra nu.

Skönt för honom att tänderna är uppe nu... ha en bra dag du också! /kram

2009-03-06 @ 11:26:38
URL: http://sofij77.blogg.se/
Postat av: Malin B

Fniss! Jag känner igen mig. Jag hade en som vrålade bara jag var en halvmeter bort. ;)

Men du, jag kan intyga att rätt vad det är så går det över. =) Fast vad hjälper det när man är "mitt i smeten"?

2009-03-06 @ 11:27:23
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Ingela

Vad kul att du hittade till mig! Vilken söt liten kille.. tänderna kan vara riktigt besvärliga, hoppas det går över snart!

Ha en bra fredag!

2009-03-06 @ 14:03:50
URL: http://ingelalala.blogspot.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0