En dag på barnmässan

Den här helgen är det barnmässa i vår stad och självklart har vi varit där idag.
Utställare (ca 100 stycken), barnvagnar, lek och bus och givetvis en massa barn i en enda salig blandning.
Påsar med gratisblöjor, hudlotioner, ballonger i diverse färger och en massa rabattkuponger trängdes under lilla M:s vagn redan efter bara en kort stunds besök.
Hela dagen blev en enda lång lekstund.

M var mest intresserad av att läsa i mässbladet. W testar superfina sparkcyklar. 

©HUSnrNIO
Sunne Vattenpark hade smällt upp en stor hoppborg där alla barn fick hoppa hur länge de ville. Bredvid hoppborgen serverades det gratis kaffe till icke hoppande föräldrar.
Vid cirkusstationen fick barnen prova på att gå på lina. Detta gjorde W om och om igen.

©HUSnrNIO
Spikning är riktigt kul tyckte W och mannen med spikarna var inte sen att hänga på utan släppte till hela fyra spikar som W säkert slog ner i kubben.
Den minglande pelikanen var en mycket kramgo filur.

©HUSnrNIO
Efter alla rörliga lekar var det skönt att sitta ner stilla en stund och pärla. Medan W gjorde det så stod jag lutad mot barnvagnen och knaprade gratis hårda karameller.
M:s första kontakt med majskrokar. Läckert spröda och blir som rena gröten i munnen efter en kort stund. Han uppskattade mer att hålla i dem än att äta dem. Hoppas han lär sig tycka om dem för givetvis nappade jag på mässpriset och köpte sex påsar för femtio kronor!

©HUSnrNIO
De stora legoskapelserna var fascinerande men att bygga själv hade W ingen ro till, trots alla stora legohögar som bara låg och väntade på att byggas med.
Att susa fram på den häftiga leksaksbilen "Wigglekart" var däremot superkul.

©HUSnrNIO
Mässan besöktes inte bara av barn och dess föräldrar utan även Fifi Blomsterfrö (och Rorri Racerbil) som också hade rosa, lite stora, stövlar på sig dagen till ära.
Lilla M hade varken tid med Fifi eller att äta knappt för han satt bara och stirrade på sin lilla röda ballong.

©HUSnrNIO
Ni som inte är upptagna under morgondagen tycker jag absolut ska ta och besöka årets barnmässa.
Det bästa på mässan var hoppborgen och pelikåsen (=pelikanen) tycker W.
Själv uppskattade jag blandningen av utställare och de många lekmöjligheterna för barnen.  
Lite tråkigt var det att varken Nestlé eller Semper fanns med. Förra året fanns det en massa godheter, både mat och efterrätter, som barnen fick smaka gratis.
M fick hålla till godo med hemgjord morots- och katrinplommonpuré. Men det verkade inte bekomma honom något nämnvärt när det fanns så mycket kul att titta på.



Kommentera
Postat av: Emma

Jasså har du det? ja nog är det säkert fler än jag som tycker så...



Vilken rolig dag ni verkar ha haft...



kram

2009-03-29 @ 10:03:46
URL: http://emmasideer.blogspot.com
Postat av: m a r i a k o d e n

Var på barnmässa i min stad för nåt år sen...å då var martina haag där å föreläste! Jättekul!!!



Å vilka sötisar!!!! =)

2009-03-29 @ 10:50:41
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Postat av: Dahlarna

Wow vilken mässa! Vore ju riktigt kul att gå på. Hoppas att allt är bra med dig! KRAM!

Postat av: Maja

Men nää, jag bommade den! Ifjol var min dotter med sin dansgrupp från Sensus barnmusikskola med och da´nsade så då var jag ju där. Men åååååå vad sur jag blev på mej själv nu då:(

2009-03-29 @ 18:28:54
URL: http://underbara.bloggsida.se
Postat av: Malin B

Vilken härligt, kul och trevlig dag!

Fina gratissaker är helt i min smak.

2009-03-29 @ 21:15:04
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Inspirera Mera

Det lät som en härlig mässa!

Kram Sandra

2009-03-29 @ 23:36:24
URL: http://inspireramera.se
Postat av: Anonym

Vad roligt det ser ut och va mycket tips man skulle kunnat få. Nu hoppas jag att jag får dom här i stället :)

2009-03-30 @ 22:18:09
Postat av: Milla

Verkar som det var en bra mässa :) Fina bilder :)

2009-03-31 @ 09:26:10
URL: http://sagabus.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0