En lång dag

Ibland blir det inte som man har tänkt sig.
En dag när jag fått veta sånt som jag inte visste om.
En dag med snurrande tankar om barn, relationer, bilar, släkt, våren m.m.
L är borta ikväll så jag har varit ensam med barnen sen halv tio. Sliten, trött och gråtmild med en gnutta motstånd till att gå och lägga mig och påbörja nattens eviga vaknande tillsammans med M sitter jag vid datorn och surfar istället trots att klockan är på tok för mycket.
Sen halv tio har jag sprungit upp till M så många gånger. Har tappat räkningen. Måste vara rekord på spring ikväll.
Varför har han så svårt att somna och komma in i den djupa sömnen?
Även W hade svårt att komma till ro ikväll. 
Min underbara lilla tjej som jag inte har så mycket tid tillsammans med längre. 
När jag hörde hur hon låg och snurrade i sängen gick jag in och satte mig vid sängkanten och kliade och sjöng en bonusgång för henne. 
Hann med två sånger innan det var dax att gå upp och stoppa om M igen.
Ibland saknar jag att ha tid att ge bara åt W. Tid som bara delas mellan mig och henne. 
Nä, det är likabra att jag tar mina tankar och försöker komma i säng nu innan M skriker igen.
Gonatt!



Kommentera
Postat av: Sofi

Hej! Hoppas du fick sova nått i natt :) /kram

2009-03-08 @ 08:29:58
URL: http://sofij77.blogg.se/
Postat av: anna

Vilket fint K du köpt, gillar pappret du klätt det med! Hoppas du fick lite sömn trots allt ;)

Kram

2009-03-08 @ 10:55:00
URL: http://annasoder.blogg.se/
Postat av: Jenny

Håller me Sofi, hoppas du fick lite sömn ;)

Snygg blogg, btw!



Titta in på min blog, om du har tid! Thanx på förhand ♥

2009-03-08 @ 11:01:07
URL: http://jennypennanstar.blogg.se/
Postat av: Helen

Låter som en tuff natt. Jag har också fart hela natten, från den ena sängen till den andra. Och när man just somnat så vaknar man till av att någon är vaken och vill något. Man är ganska sliten dagen efter då. Men jag hoppas din söndag blir bättre och att du får sova nästa natt.

2009-03-08 @ 12:09:44
URL: http://famstenstroms.blogg.se/
Postat av: AKP

StyrkeKramar

Du får be pappan ta hand om M lite en dag så du och W får lite kvalitetstid! tycka

KRAMISAR

2009-03-08 @ 14:37:26
URL: http://akp.blogg.se/
Postat av: Karin

Tufft! Kämpa på.

2009-03-08 @ 19:50:34
URL: http://hemochliv.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0