Frisören har en hund

Jag kan inte minnas när jag var hos frisören senast men jag vet iallafall att jag har inte varit där sen jag blev gravid vilket betyder att det är minst ett och ett halvt år sen.
Idag är det förhoppningsvis slut på mitt lidande.
Min decimeter långa utväxt ska slingas i samma ljusa nyans som de spretiga topparna och förhoppningsvis ska detta få mitt hår att se ut som att det är samma huvud det sitter på. Nu när det är markant tvåfärgat.

Efter lite mer än två jobbiga dygn med en tandsprickande, febrig, femmånadersmarodör som har klängt sig fast på mig som ett andra skinn, ständigt skrikandes, känns tanken på att få sitta ner en stol alldeles för mig själv helt otroligt underbar.
Kanske kommer jag att få abstinens när jag väl sitter där, för mig själv.

Jag har glömt bort vad man gör när man är ensam.
Eller jag vet ju vad jag gör om barnen otroligt nog skulle sova samtidigt och jag har en stund över här hemma. Dammsuger, röjjer, tvättar, sitter vid datorn, pysslar, lagar puré, fejjar eller ser på något inredningsprogram.
Men nu ska jag sitta ensam på en stol i lite mer än en timme.
När väl hon kommer till det momentet att mitt huvud ska stoppas in i värmehuven, jag får en kopp kaffe och en skvallertidning i min hand så kommer jag garanterat att somna.
Jag kommer att tappa kaffet på golvet och håret kommer att brännas på ena sidan och falla av allt medan någon smal kändis blänger på mig från tidningen.

Inte pratar min frisör en massa heller så jag kan hålla mig vaken med hjälp av det.
De självklara frågorna om hur jag vill ha mitt hår m.m ställer hon och sen svarar hon på tilltal. Thats it.
Det är ju just därför jag går till henne, vad hon nu heter, för det vet jag inte.
Vet bara att hon har en hund för att prata djur i måttlig mängd är trevligt tycker jag.
Nu verkade det som att hon inte hade hunden kvar för igår när jag ringde och beställde tid så frågade de vem jag ville bli slingad utav och då fick jag ju säga att jag inte visste vad hon heter.
Men hon har en hund hörde jag mig själv säga.
Det blev tyst i den andra änden ett tag sen sa den unga pigga rösten snabbt som sjutton, så snabbt att jag inte hörde vad hon sa, att E.... nog hade en hund för längesen.
Det var väl det jag sa - det var längesen jag var hos den där frisören, vad hon nu heter!



Kommentera
Postat av: Lottis

Hoppas du blir nöjd och inte som nar med det aram kaffet i handen...kan bli brännskador av det ;)

2009-03-05 @ 13:09:28
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: Lottis

Jag har tragiska nyheter....Anna´s skall flytta till ARVIKA sommaren -09 ;( Shit vad långt det blir tt åka...Måste lära mig E-handla....

2009-03-05 @ 13:52:35
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: LINDA

hi,hi...vilket härligt inlägg.. känner igen mig i det du skriver! hoppas nya frillan blev bra och du blev nöjd..

2009-03-05 @ 15:10:59
URL: http://nallebrum.blogspot.com
Postat av: linda

hi,hi...vilket härligt inlägg.. känner igen mig i det du skriver! hoppas nya frillan blev bra och du blev nöjd..

2009-03-05 @ 15:12:08
URL: http://nallebrum.blogspot.com
Postat av: Malin B

Fniss! Må det vara rätt frisör!!!

Jag menar, tjejen med hunden kanske har bytt arbetsplats. ;)

2009-03-05 @ 15:25:17
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: __Bavaria__

fniss Mmm... det är skööönt att få vara ensam en stund. Och skönt att bli snygg i håret... :)

2009-03-05 @ 17:50:39
Postat av: PiM

Ha Ha Ha du é för rolig!!!!



Jag själv knallar till frisören var sjätte vecka - egentid - men det blir rätt dyrt ... Fast jag färgar å andra sidan mitt själv :)

2009-03-05 @ 18:56:45
URL: http://fyraprinsarojag.blogg.se/
Postat av: MO

Oj är det så länge sen du var hos frissan, då är du verkligen värd en stund alldeles för dig själv o bli lite ompysslad, kramar

2009-03-05 @ 19:22:42
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Duracellmamman

skrattar gott Tack för ett underbart inlägg!!



Önskar Dig en härlig fredag!



Varma kramar!!

2009-03-06 @ 02:54:01
URL: http://duracellmamman.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0