Blodig dröm

Inatt vaknade jag av att jag hörde W gråta.
När jag kom ner till hennes rum satt hon upp i sängen och storgrät alldeles blodig.
Jag med min avsky för allt vad sjukdomar och sjukvård innebär blev alldeles kall. Hon tjöt ljudligt och hade blod på händerna, i ansiktet, i håret, på kudden och sängkanten.
Medan jag hämtade kökshandduken berättade hon att J (kärleken på dagis) hade trängt in henne i ett hörn och sen slagit henne och även körsångarkompisarna hade varit dumma mot henne.
När hon berättar ser jag att det är näsblod hon har och lägger henne högt och försöker stoppa blödandet med handduken (pustar samtidigt ut då det inte var något annat som hade hänt...).

Vi tillbringar en halvtimme med att stoppa blödandet och sen tvätta händer, ansikte och hår rent från blod.
Klockan är fyra när vi är klara och med papperstuss i näsan sover vi resten av natten i dubbelsängen då W absolut inte vill sova ensam efter drömmen som hon haft (hon snarkar med sin papperstuss i näsan och jag har svårt att sova).

Imorse frågade jag henne igen vad det var hon hade drömt.
Får samma svar som under natten.
Då säger jag att det var bara en dröm och är inte sant (hon ska till dagis och träffa J en stund senare).
Till svar får jag att det visst var sant varför var hon annars blodig!

Under resten av morgonbestyren pratar vi om näsblod. 
Varför man får det, hur man ska göra när man har det osv osv.



Kommentera
Postat av: Lottis

11 passar....blir toppen bra och självklart får du stämlpa de pojkar jag har.... Finns några nu!

2009-05-07 @ 10:55:37
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: jama

Fy va läbbigt, vilken chock o komma in o se det där liksom. Som en skräckfilm ;) Tur att det bara var näsblod. Lilla stumpan.



Kram

2009-05-07 @ 11:01:58
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Inspirera Mera

Åh stackarn, inte kul att vakna ur en mardröm och blöda näsblod samtidigt.



Svar: Som takpendel kostar den 1 750 kr och som taklampa 1 250 kr hos Scandinaviandesign.com. Hos FinnishDesignShop kostar takpendeln 77 euro vilket motsvarar cirka 820 kr. Det går även att köpa enbart glödlampan för 34 euro vilket motsvarar cirka 360 kr. Frakt tillkommer till alla priserna. Kram Sandra

2009-05-07 @ 11:11:03
URL: http://inspireramera.se
Postat av: Malin B

Stackars flicka och stackars mamman!!!

Jag hoppas att J är riktigt snäll och vänlig på dagtid. ;)

2009-05-07 @ 11:32:11
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Camilla

Sånt där händer rätt så ofta här...

Det började för nåt år sen, och går i vågor.

I början var kom det mer... Ofta i samband om dom är väldigt trötta.

Har varit kontakt med VC ett par gånger.

Men det är inget farligt. 1/4 av sveriges befolkning har bara lätt till näsblod.

Det går ju bränna. Men så allvarligt har det aldrig varit här...

Det stoppar rätt så snabbt,

Och sista tiden har det bara kommit så lite att det räcker med en liten tuss, och så är det stopp.

Men bästa sättet att få stopp på det är att trycka över näsan och luta sig framåt.

Men visst är det lite otäckt när det kommer så mycket, och när dom vaknar av det.

2009-05-07 @ 13:00:14
URL: http://camillos.blogg.se/
Postat av: ღ Mamma Russin

hejsan..

men fy så otäckt... vilken skräck syn det måste ha varit att komma in och se henne så blodig.. hualigen..



kram

2009-05-07 @ 13:17:45
URL: http://www.enburkrussin.blogspot.com
Postat av: Sofie/Syssla

Huga då, läskigt med både mardrömmar och näsblod. Vilket fint tyg du hittat på Ikea och satt upp i köket, blev väldigt snyggt.



Kram, Sofie

2009-05-07 @ 13:34:59
URL: http://syssla.blogspot.com
Postat av: Maria

Usch, stackars liten! Och det går ju nästan inte att trösta de små liven när de drömmer så. Vi har en flicka som liksom inte vaknar av sina drömmar och då kan vi inte trösta.

Hoppas att hon fåpr en rolig dag på dagis!

2009-05-07 @ 13:37:16
URL: http://petrifiedinpink.blogspot.com
Postat av: Sofi

Ja, han är bättre men väldigt snorig fortfarande. Inget vidare med sniglar.... Ha en bra dag! Sofi

2009-05-08 @ 10:28:02
URL: http://sofij77.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0