Rosa & Lila

Trädet på vår tomt är fullt utav rosalila blommor.
Så vackert att sitta och titta på att inte ens en mulen himmel med regntunga moln känns betungande.

©HUSnrNIO

Det är mycket runt omkring mig för tillfället så tiden vid datorn blir minimal.
Helgens bravader med artonårskalas för släkt och fest för kompisar var inte så betungande för mig på kalasfronten då alltsammans hölls hos faster P, jag kom undan med att diska, duka och baka rabarberpajer, men däremot blev det mycket tid för mig tillsammans med minstingarna i flera dagar då L fixade inför kalaset.
Lite sliten utav veckan som gått är det bara att köra på med den här veckans sommarfest med Astrid Lindgrentema på dagis (W ska vara Emil så vi har spraymålat byssen och extrafoppaskorna svarta. Skorna ska likna Emils träskor), informationsträff på W:s fritids, skolbesök, körsång och en del annat som måste göras hemmakring.

Tur att man har ett vackert träd att pausa vid...



Kommentera
Postat av: Emma

Mysigt!

2009-05-26 @ 16:09:49
URL: http://ehmsii.blogg.se/
Postat av: Marie

Vad fint! :)

2009-05-26 @ 16:37:00
URL: http://ganskalagom.blogspot.com
Postat av: Sofi

Himla fint :) Vi hade en buske med rosa blommor... vet inte vad den heter. Men vi hade ner den nu när vi tog bort det mesta utav buskar på tomten. Ska låta den komma upp igen o försöka få den i ett finare skick....

Det är väldigt många TO DO´S just nu, även här. Mitt pausande blir en stund sittandes på en filt ute tillsammans med barnen (när vädret tillåter). Låter ju roligt med ett Astrid Lindgren tema på dagis :) /Kram Sofi

2009-05-26 @ 16:52:25
URL: http://sofij77.blogg.se/
Postat av: Helen

Ja nu är det så otroligt vackert ute att man bara kan komma på sig själv med att stå still och titta på allt. Men det är skönt att ta sig en liten paus i mellan alla måsten och bara njuta.

2009-05-26 @ 19:28:16
URL: http://famstenstroms.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Vad roligt med utklädnad till emil, men ni glööer väl inte myssen?! ler Och vackra bilder både på vagnshjulet och blommande träd... njuter Trevlig dag!

2009-05-27 @ 08:29:54
URL: http://lurans.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0