Adventsmys på byrån

Imorse vaknade jag ännu en gång runt femtiden med vad jag antar är ångestkänslor som smög omkring i kroppen på mig.
Mycket som snurrar i huvudet nu.
Beskedet om att M inte får plats på den förskolan som vi sökt till ger mig ångest (är expert på att se tillbaka på saker och ting och ångrar bittert att jag tackade nej till den erbjudna platsen i oktober). 
Att inte veta vart han hamnar när det är dags att börja dagis hjälper inte till att lugna mig precis och sen har väl allt detta dragit igång en hel del tankar inför den kommande jobbstarten som så sakteliga närmar sig.

Drog igång dammsugning, svabbning av golvet och en toalettstädning för att hålla igång och skingra tankarna något.
Att städa är befriande och i sådana här lägen städar jag effektivare än någonsin.
Svetten lackade när jag och min lilla söta assistent drog fram genom rummen på markplan.
En dammsugare kan inte ha en trevligare tillvaro än hemma hos oss. Den får sådan omsorg i form av klappar och små förtroliga samtal.

När dammsugaren och dess lilla kompis sov middag passade jag på att ringa till enhetschefen för det området som vi har har sökt förskoleplats på.
Fick veta att de har fått ta in flera barn från ett närliggande och expanderande bostadsområde då det har blivit fullt där.
Det är anledningen till att det inte finns någon plats hos dem för lilla M.
Vi är välkomna att ansöka om en förflyttning när vi väl har en förskoleplats. Dock inte före augusti månad då det sker en naturlig förändring på förskolan eftersom sexåringarna beger sig iväg till skolan.
Om vi får en plats eller ej beror på hur många sökande barn de har från sitt eget område. När man som vi bor precis på gränsen hamnar vi långt bak i kön.
Förståeligt men ledsamt tycker jag.

Eftermiddagen har jag och barnen varit ute och gått och passat på att prata med vänner som har sina barn på de två förskolor som finns i vårt eget område.
Med den informationen tillsammans med mina intryck från när jag och W besökte förskolorna så har jag bestämt mig för vilken jag gärna vill att M ska vara på samt att göra allt för att han ska få vara där och inte hamna någon annanstans i vår stad.

För att ägna mig åt annat än grubblerier (förstår om ni inte orkar med att läsa alla mina vändor om dessa barnomsorgsturer) har jag så smått börjat adventspyssla.
En vit Björkefall tillsammans med ett rött blockljus, ett band, en silvertråd och ett hjärta blev en enkel dekoration på byrån i hallen tillsammans med stjärnan från Hemtex.

Det är mycket mysigare att börja dagen med tända ljus. Mörkret känns inte lika mörkt när det brinner ljus i huset och morgonens bestyr innan det är dax att komma iväg till skolan går lite enklare och lugnare.

Imorgon ska jag iväg till vårdcentralen och låta dem ta alla möjliga prover på mig eftersom doktorn inte riktigt kunde säga vad det var för fel på mitt smärtande ben. 
Får väl se vad de kan få fram om jag inte svimmat innan dess... Fastande mage och nålstick är ingen bra kombination för en som mig.

Gokväll på er!
 
©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: sara

Stackarsdig, jag vet hur det är att ha ångestkänslor...men hoppas att allt löser sigtill det bästa, det gör det säkert. Och hoppas de hittar vad felet är med din höft. KRAM VÄNNEN

2009-11-16 @ 22:24:35
URL: http://www.micasa-sara.blogspot.com
Postat av: sara

kika in på utmaning till dig

2009-11-16 @ 22:25:26
URL: http://www.micasa-sara.blogspot.com
Postat av: Linruz

Vännen då. Jobbigt med de där tankarna som gnager.

Om man ska se det possitivt så kommer det i alla fall något gott ur det hela(huset blir skinande rent).



Visst är det något speciellt att gå upp och tända ljus och vakna till i det lugna ljusets sken.

Ha en fin dag och lycka till hos läkarn.

Kram Lina

2009-11-17 @ 07:42:28
URL: http://www.linruz.se
Postat av: Malin B

Det tar mycket energi det där när pusselbitarna inte faller på den plats man vill. Efteråt brukar det allt bli bra ändå, fast man inte trodde det från början.

Kram och lycka till!!!

2009-11-17 @ 07:54:01
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Rebeccas.se

Vad mysigt det ser ut! Hoppas det löser sig med barnomsorgen!

2009-11-17 @ 08:26:52
URL: http://www.rebeccas.se
Postat av: Lottis

Det komemr gå jätte bra hos doktorn...men be dem kolla ichias eller diskbråk eller liknande, nerv i

kläm helt enkelt...

FIna lyktor :)

2009-11-17 @ 08:44:33
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: ♥ Nina ♥

Så mysigt det blev! Vill börjar lite hemma jag med, men jag kommer ingenvart. Får se om jag får ork sen nått tag. Shaun å timmy fanns på filur.se. Vet inte om de finns ännu? De skulle försöka ta hem fler.

2009-11-17 @ 09:54:35
URL: http://snostjarna.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag förstår verkligen att detta med förskoleplatsen bekymrar dig. Vi var i samma situation i vintras när vår lilltjej inte fick plats i vårt område utan fick gå nere på stan i stället. I augusti blev det tack och lov platser lediga på förskolan nära vårt hem och jag hoppas innerligt att det ordnar sig så för er också. Du har pyntat jättemysigt! Ha en fortsatt bra dag! Jag hoppas att det går bra på vårdcentralen! Kram Anna

2009-11-17 @ 10:11:49
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: Lottis

Men hjärta då, låter verkligen inte bra...Säg till om du behöver ngt! Fredag dag eller kväll...kväll måste kollas med D, dagen är ok men jag har inte förskoletid till Abben



kRAM KRAM

2009-11-17 @ 10:36:54
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: Lottis

Kanske kan få vet a sent torsdag...Du skall känna själv att det blir roligt...Villd ukomma till mig så kasnek du får det lungt?

2009-11-17 @ 11:54:52
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: AKP

Exakt som mig, ju sämre jag mår ju mer städar jag ...

2009-11-17 @ 14:11:31
URL: http://akp.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0