Pratar för mig själv

Usch och tvi vilken trist förmiddag detta var.
Jag har suttit med papper upp över öronen. Inga vackra mönstrade scrapbookingpapper (vilken lycka det vore att få ägna en stund åt sådant) utan räkningar, anmälningar och diverse blanketter.

M har visat sig på sin bästa sida och snällt lekt och grejat på golvet även om han ibland kommit fram till mig och undrat över vad det är jag sitter och muttrar om.
Jag har nämligen en ovana att prata för mig själv om jag är ensam och betalar räkningar och ägnar mig åt andra viktigheter.
Blir mycket enklare att få struktur på det hela då eller så är det så att jag känner mig ensam där jag sitter med alla papper som dagens samhälle serverar åt en.

Nu sover M och jag har hunnit med att ringa några viktiga tråksamtal och skickat iväg några brådskande mail så nu kan jag med en lättnadens suck och en betydligt mindre klump i magen än när jag vaknade imorse sörpla på en kopp kaffe och få en stund vid datorn innan han vaknar och W slutar skolan.

Trots att det är mitt på dagen har jag tänt ljusen i changeljusstakarna i fönstret.
Känns lite mildare att möta regnet utanför rutan när blicken först hamnar på de tända ljusen.

Ha en trevlig måndag.

©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: Anna

Jag känner helt klart igen mig i känslan av att behöva sitta med tråkpapper när det finns så mycket roligare att göra. Bara att skicka in papper om t.ex. vab brukar jag dra mig för... det är ju så trist att fylla i dem. Du har jättefint i ditt fönster i alla fall och dina vackra bilder lyste i alla fall upp min regngråa eftermiddag :-) Kram Anna

2009-11-02 @ 14:50:18
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: Malin B

Fortsätt att prata med dig själv, då får man ju några kloka svar. ;)

Vilken fin Orchidee du har!!! Ljusstakarna är helt underbara. Jag har bara köpt sådana till andra i present, borde minsann köpa några till mig också.

2009-11-02 @ 15:16:46
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: hemmabloggaren

Näää usch för sånna måndagar. Hoppas kaffet smakade bra.

2009-11-02 @ 15:39:19
URL: http://hemmabloggaren.blogspot.com
Postat av: Lottis

Men är det i nte av sig själv man får bästa svaret...Jag hade hoppats på att får en spruta av bara farten, men icke...jag får vänta på min tur!!

2009-11-02 @ 16:01:36
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: MO

Ja fy för sådant tråkgöra...O tråkigt väder gör ju inte saken bättre. Levande ljus livar verkligen upp o en vacker orkidé gör ju inte saken sämre...ha en fick vecka, kramar

2009-11-02 @ 19:28:21
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: AKP

haha jag mummlar oxå för mig själv ofta =))

Ljus tänds här med, vilken tid på dygnet som helst!! =)

2009-11-03 @ 21:03:16
URL: http://akp.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0