En levande benvärmare

Sjuklingen som insjuknade under natten till söndagen fortsätter att vara sjuk idag.
Ingen skola och ingen minimusikal. Så himla tråkigt lyder orden från henne.

Den här natten har barnen varit lite mer skonsamma mot mig än den förra vilket man får vara glad för. Jag har bara behövt lämna min säng vid två tillfällen. Trots det är jag enormt trött.

Av oss tre som är hemma nu verkar det vara W, som är den som är sjuk, som är piggast.
M går runt och gnäller. Han följer mig som en svans och när jag stannar till så klistrar han sig fast runt mitt ben som en benvärmare. 

W:s temp är inte hög, 38,0, men det är mer än hon hade igår kväll.
Hostan verkar ha lugnat ner sig något och än så länge har hon inte klagat över huvudvärk.

Idag får jag väl lägga mina storslagna planer på pyssel och ärenden som skulle uträttas åt sidan. Istället står det chokladpudding, Tingeling och den förlorade skatten och målning på programmet.
Lägg till en hel del röj i huset och eventuellt dammsugning av ovanvåningen så ska jag nog få den här veckans första dag att passera relativt snabbt.

Nu är det dax för dagens andra kopp kaffe och en banan till mitt högra bens benvärmare...

Ha en trevlig förmiddag!



Kommentera
Postat av: Lottis

Tingeling..den filmen börjar jag NÄSTAN tröttna på! Det är ju för tusan det enda A-mannen vill se på!



Kram kram

2009-11-23 @ 08:57:37
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: Speja

Du är klok du, som lägger undan planerna. Själv tror jag alltid att jag ska hinna allt, men man blir bara arg och stressad. Hoppas ni får det bra trots sjukstugan.

Kram

Speja

2009-11-23 @ 09:26:42
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Postat av: Lottis

Han har sett båda men nu är det tvåan som gäller och ENDAST den!! föreslog att vi kunde se ettan i går men ICKE

2009-11-23 @ 09:31:58
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: Sockenvägens Söta

Hi, hi hoppas benvärmaren kryar på sig, och du... allt annat är värdsligt, du hinner det du hinner. Försök mysa lite i sjukstugan istället - stor kram till er!

2009-11-23 @ 12:51:10
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: sofi

Hoppas hon kryar på sig snart... Jättefina gardiner. Kram

2009-11-23 @ 13:06:18
URL: http://sofij77.blogg.se/
Postat av: Terese

Hoppas hon kryar på sig snart! Kramar till er

2009-11-23 @ 15:59:10
URL: http://terese.wordpress.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0