En tunna med pepparkaksfigurer


©HUSnrNIO

Gjorde ett försök till att fånga minstingarna på bild tillsammans i sina pepparkaksdräkter.
Om jag tyckte att det var svårt att få till en julkortsbild på alla fyra barnen, som jag tog för några veckor sedan (då satt de två små i knät på de äldre), så är det ingenting mot vad det här var.

När väl den ena hamnade inom kamerans fotoradie var den andra på väg ur bilden.
M:s bruna pepparkaksmössa var inte så jättepopulär utan den kastades och fäktades det med hej vilt.
Något som däremot var populärt var den vita tunnan som vi har ståendes i köket och förvarar M:s leksaker i.
Lillebror stortrivdes i den och när han tycker något är kul så måste bara storasyster vara med och dela den glädjen. Alltså skulle hon också trycka sig ner i tunnan vilket resulterade i att M blev jätterarg på henne.

Här ovan är några av de bilder på de små hulliganerna som jag inte kommer att använda mig utav vid årets julhälsning...

Tvättmaskinen surrar ackompanjerad av diskmaskinens brummande.
Trots detta oljud verkar M ha tagit sovmorgon. Klockan är otroligt nog snart halv nio och inte ett livstecken hörs från ovanvåningen.

Jag passar på att sitta en stund vid datorn med min kopp kaffe och njuta av lugnet och W:s adventsljus som brinner i fönstret (måste ju brinna ner till den första siffran innan imorgon) innan det är dax att ta itu med dagens lista på alla göromål.
En behaglig start på dagen det här:-)


Kommentera
Postat av: Helen

Du har verkligen en lyckats med pepparkakorna i år.

Dom är både söta och goa.

Ha en bra dag.

2009-11-30 @ 08:41:56
URL: http://famstenstroms.blogg.se/
Postat av: Knaada

Du ligger ett steg före mig! Min pepparkaksgubbe är inte ens på väg ut ur bild, det är bara en tanke om vad jag skulle önska att hinna i år.



Härliga bilder!

2009-11-30 @ 08:49:38
URL: http://knaada.com
Postat av: Anna

Åh vad jag känner igen det där med att få kämpa sig svettig för att få till julkorten ;-) Jättesöta pepparkakor har du i alla fall! Jag hoppas att resten av din dag blir lika behaglig som starten! Kram Anna

2009-11-30 @ 09:33:30
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

hi hi underbara bilder som fångar barnens busighet, fart och fläkt - som det ska vara ;-P Rasande söta pepparkakor! Kram

2009-11-30 @ 10:14:03
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Lottis

I går hade jag en liten pepparkaksgubbe hemma också, han VÄGRADE ta av sig dräkten när vi skulle åka till mormor :D



Blommorna gör jag inte själv....Har óckså sett instruktionen men har inte provat att göra egna, men köper färdiga...men de ger en extra "toutch" på kortet...



Kram

2009-11-30 @ 10:55:45
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: Malin B

Himmel och pannkaka så nostalgisk jag blir! =) Vet hur det är när än den ena än den andra "simmar ut ur bild".

Söta pepparkakor hemma hos dig!!!

2009-11-30 @ 16:06:09
URL: http://malinbayard.blogg.
Postat av: Sessan ☆

Vilka socker söta små pepparkaks barn ♥ Tycker du lyckats riktigt bra med att "fånga" dom i linsen trotts allt ;) I know det är inte lätt....



Hoppas du få en strålande dag



//Sessan

2009-12-01 @ 10:19:09
URL: http://www.sessanochprinsessan.com
Postat av: Annette

Vilka goa pepparkakor!!!! :-)



Kram Annette

2009-12-01 @ 19:10:39
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Angelica

Jag skickade precis iväg min julkorts beställning. I år blev de inget "traditionellt" julkort. Jag plockade ihop lite olika bilder från året som gått.



De är två söta pepparkakor du har!

2009-12-02 @ 00:15:19
URL: http://varthusbygge.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0