Lilla Du

Blev en tur till öppna förskolan för mig och M.
Lekande, skrattande barn och trevliga människor som gärna reflekterar över livet en stund vid fikabordet.

Det är underbart att se M upptäcka.
Hur han leker med bollarna och iaktar de andra barnen. Hur glad han blir när han lyckas skruva på aktivitetsbrädan så att kossan hoppar upp och råmar.
Han gör det om och om igen och kommer till mig med den för att visa vad han kan.

Han iaktar, leker och lär sig nya saker varje dag och jag bekräftar honom med ord och leenden.
Då går leker han vidare.
Det är allt som behövs, att speglas i varandra en kort stund, att tanka trygghet i form av en kram och sen är han redo för att ännu en stund möta världen bland bollar och rutschkanor.

Underbara lilla Du♥

©HUSnrNIO






 



Kommentera
Postat av: Therese

Han e så söt med sitt lockiga hår!! Som en liten ängel!



Kram

2009-11-20 @ 15:03:02
URL: http://vittellersvart.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Det är så kul att se hur de rör sig, reagerar, tittar, tar intryck... Man skulle vilja vara en fluga på väggen som följer dom hela tiden.



Hoppas ni får en skön fredag!

Kram Pernilla

2009-11-20 @ 15:25:54
URL: http://livetsommest.blogspot.com/
Postat av: Knaada

Tänk att det bara är början av 20 års slit för att bli självständig :)

2009-11-20 @ 23:12:04
URL: http://knaada.com
Postat av: sara

Angående ditt föregående inlägg, så förstår jag inte hur man kan säga att det inte är naturligt att reagera så. SEn behöver det ju inte vara så att man måste reagera så, alla är vi naturligtvis olika Den som säger så kanske inte har egna barn eller snarare upplevt det som en befrielse att vara ifrån sitt barn. Ja jag vet ju inte, men jag lovar att du har mitt fulla stöd! KRAM

2009-11-20 @ 23:46:46
URL: http://www.micasa-sara.blogspot.com
Postat av: AKP

Jag kan inte sluta imponeras av hur otroligt söt och vacker han är!!

2009-11-22 @ 16:56:21
URL: http://akp.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0