Vart tog vecka 40 vägen?

Så var det söndag igen.
Vart tog veckan vägen!?

Dagarna har passerat i ett rasande tempo och det utan att jag har gjort någonting på pyssel och fixningsfronten här hemma.
Det känns nästan som att mitt huvud håller på att sprängas av alla ideér och grejer som jag velat ta tag i men varken haft tid eller ork till under den gångna veckan. 
Trots att varken jag eller barnen har dragit på oss den förkylning som verkar ha drabbat flera runt omkring oss så har det varit en vecka med trötta förtecken. 
W har varit seg på morgonen när det är dax för skola, M har börjat gnälla av trötthet redan runt halv sju på kvällarna och själv har jag landat i soffan tillsammans med L och blivit sittandes där efter att barnen kommit i säng. Flera kvällar har jag t.o.m. somnat i soffan vilket är ovanligt för att vara mig.
Minimusikal, besök på öppna förskolan, körsång, doktorsbesök med vaccination för M och den vanliga städningen av hemmet har fått veckan att försvinna i ett nafs.

Idag står det dopfest på programmet.
Varje termin bjuds de barn som döpts föregående termin in till en liten fest med andakt om dopsymbolerna, ljuständning och fika med tårta.
Barnen får också med sig den lilla träängel som i samband med dopet placerades på en glashylla vid dopfunten i kyrkan.

Eftersom M inte döptes i den kyrka som vi tillhör så krävs det lite extra tankeverksamhet och vakenhet bland de anställda för att han ska få en inbjudan till dopfesten. Något som endast fungerade nu pga att min kollega som har hand om just detta kom tillbaks till arbetet för bara några veckor sedan efter en lång tids sjukskrivning så för några dagar sen fick vi en dopfestsinbjudan per telefon som vi med glädje tackade ja till.

Innan klockan närmar sig tre ska vi ha hunnit äta lunch, det ska duschas och badas, kläs på och en hel del småfix ska hinnas med.
Dax att sätta fart!

Ha en trevlig söndag och tack för alla positiva och goa kommentarer om den nya headern:=)



Kommentera
Postat av: freja

fatta att vi snart är inne i vecka 41?! snart är det jul och nyår och hela faderullan!

2009-10-04 @ 12:21:47
URL: http://stocktownstories.blogg.se/
Postat av: Jessica - PCT

Det beror nog mycket på att det är höst kan jag tro. Normalt sett klarar jag mig på fem timmars nattlig sömn per dygn, men nu har jag sovit cirka tio timmar på natten när jag varit ledig, och ÄNDÅ velat sova på dagen också.

2009-10-04 @ 12:53:59
URL: http://piercadeconversetjejen.blogg.se/
Postat av: Mia

Nya bannerna blev urfin:) Jag har lagt en länk hos mig till dig, hoppas det var ok:) Kram Mia

2009-10-04 @ 16:51:56
URL: http://mittvitahus.blogspot.com
Postat av: Linruz

Nya headern är verkligen kanonfin.

Hoppas det blir en bra söndag och att ni hinner njuta lite mitt i allt.



Jag har ny bloggadress:

www.linruz.se

kram Lina

2009-10-04 @ 17:22:48
URL: http://www.linruz.se
Postat av: Malin B

Det låter som en mysig "tradition" med dopfest.

TUR att ni hann med att få en inbjudan i tid.



Det där med Pärlsockrets dag var förstås ett eget Malin-påhitt så du har inte missat något alls. ;)

2009-10-04 @ 18:24:35
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: erika

Skulle du kunna vara gullig och slänga iväg en röst på mig? jag försöker vinna biljetter till blogawards hehe :)

http://www.tv4.se/1.1173520?i=99

2009-10-04 @ 18:48:50
URL: http://irmaerica.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0