En vanlig torsdagförmiddag

W är hemma från skolan idag också. Hon är fortfarande lite snorig men har ingen feber än idag så förhoppningsvis kan hon gå till skolan imorgon.
Humöret går upp och ner. Hon saknar skolan, kompisarna och fröken.
Idag vaknade hon dock och var på ett hjälpsamt humör. 
Medan jag dammsög nedanvåningen var hon snäll och torkade hon av borden i vardagsrummet och tömde diskmaskinen.
Under tiden som jag lagade till kvällens middag, en enkel och god köttfärspaj, så lekte hon snällt med M och det trots att han drog henne i håret flertalet gånger och rev ut alla hennes kläder ur byrålådan.
Det är syskonkärlek det:-)

W ser på Mio min Mio, M sover i sin vagn, jag har ätit vitlök (blä) för att mota bort förkylningen som börjar kännas lite smått, och ska nu få en liten lyxig egen stund vid datorn hoppas jag.

Trevlig eftermiddag!

©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: Hemlängtan

Mmm den pajen såg riktigt god ut!!!

Vad jobbigt det är med sjukdommar. Det jobbigste är kanske att man vet att det här är ju bara början av vintern och början av alla sjukdommar som kommer att komma de närmaste månaderna.

Hoppas att dina små mår bättre nu!!!

Kram

Jenny

2009-10-22 @ 15:16:37
URL: http://www.minhemlangtan.blogspot.com
Postat av: tina

Å vad gott med paj!Hoppas ni piggar på er också och att vitlöken motar bort bacillerna! Här är jag på bättringsvägen,skönt!



Ha det fint å kram!

tina

2009-10-22 @ 15:45:10
URL: http://tinaminastina.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Hoppas vitlöken hjälper, inte kul med förkylning :-( Och du vad pyslade ni igår, du får ju inte fresta och visa så mycket fina tyger och grejer utan att åtminstonde berätta om resultaten ler Stor kram!

2009-10-22 @ 16:57:12
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Elin - Ett hus till oss

Det var verkligen en rolig och söt idé för singelvantar!



Sv: Japp nu vet du varför de skriker ;)



Kramar Elin!

2009-10-22 @ 20:59:55
URL: http://etthustilloss.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0