Händer massor här hemma

Det märks tydligt att mina föräldrar är på besök.
Dagarna fylls med göromål.
Två buskar av normal storlek samt en av enorm storlek har äntligen fått lämna tomten.
Medan pappa sågar av stora trädgrenar som på tok för länge har hängt in över altantaket och in på grannens tomt formar jag själv de mindre träden med sågen.
Buskar får ett trevligt utseende med hjälp av häcksaxen och träd planteras.

Mormor går promenader och är ute och gungar med M och jag kan ägna mig åt att ställa i ordning inför vintern på altanen, måla och annat småfix som jag inte hunnit med tidigare.

Så otroligt skönt det är att vara fler som hjälps åt. Att ha någon som kan hoppa in och ta M när han tröttnar på att sitta och titta på vad jag gör.

Igår eftermiddag bakade vi bullar. 
Roligt att baka och goda bullar blev det. Det var så roligt och de smakade så bra att W frågade för en stund sen om vi inte inte kunde baka bullar igen imorgon.

Nu är pappa och L i grustaget och hämtar sten som är tänkt att hamna längs med långsidan på huset.
När vi flyttade in var det rabatt där. I den växte mer eller mindre fina rosor och en massa andra växter som inte heller de såg speciellt fina ut enligt mig. Liknade mest förvuxet ogräs.
Första våren i huset grävde jag bort rosorna, behöll en del av de andra växterna och tillfogade några nya.
I våras tröttnade jag helt på den sk rabatten och grävde bort rubbet.
Vet att man inte bör så gräs intill grunden men då vi inte har någon torpargrund på vårt hus samt att flera andra i området har gjort det så sådde vi gräs.

Gräset växte inte speciellt bra. Säkerligen pga en kombination av att fåglarna åt upp gräsfröna, dålig jord/vattnande och att en del rötter fanns kvar på "ogräset" som jag trodde mig ha grävt upp.
Nu har vi grävt ur jorden och lagt en markduk i botten. För att få en kant mot gräsmattan hamnade en galvaniserad avgränsare.
Jag vill egentligen ha en stenkant som avdelare mellan småstenen som ska ligga i urgrävningen och gräsmattan (är ju så fint med olika stenmaterial intill varandra) men lösningen just nu när mamma och pappa är här och erbjuder sin hjälp fick det bli en galvaniserad avdelare. 
Förhoppningsvis hamnar det sten där istället i framtiden. Själva urgrävningen är inte så bred i nuläget vilket gör det möjligt att lägga en bred stenkant samt att det inte är svårt att gräva ur till stenen längs med avdelaren.

Nu ser jag stenen utanför fönstret.

Hej så länge!

©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: Mamma Russin

mums, det ser alltför gott ut..:)

kram

2009-09-18 @ 15:56:08
URL: http://enburkrussin.se
Postat av: Malin B

Nu kan man säga att du är stenrik då! Wow! ;)

Jag tycker att det är snyggt med stenar.

Ser fram emot bild här sedan.



Gott med nybakta bullar, jag bakade också i går men mina var inte så där fint rosa dekorerade. Det ska jag tänka på till nästa gång.

2009-09-18 @ 16:29:24
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Linda

Mums, nybakade bullar och kall mjölk till måste vara något av det bästa som finns.

De rosa var riktigt fina, att jag inte tänkt på det innan att man kan ha färgat socker på.

Kram

2009-09-18 @ 19:25:19
URL: http://lindam.blogg.se/
Postat av: Designtjejen

Åh, så gulligt!

2009-09-18 @ 22:00:33
URL: http://designtjejen.hemmakanalen.se
Postat av: Therese

Tänk skoldisco.....och så fina bullar hon gör me!!! Sötisen!! Hoppas din helg varit fin!



Kram Therese

2009-09-20 @ 21:52:19
URL: http://vittellersvart.blogg.se/
Postat av: Nina

Åh såg goda ut!

2009-09-26 @ 15:59:42
URL: http://anina.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0