En kylig långfredag

Regn, moln och yvig vind varvas med små solstunder.
Det är ett oerhört opålitligt väder vi har. 
Fleece under vårjackan är en nödvändighet om man inte ska huttra ihjäl när man sticker ut näsan denna andra dag i april månad.

Bild:Privat©HUSnrNIO

Stämningen är ganska avslagen här hemma just nu och mina planer för dagen att vi skulle utforska en ny bit av landskapet är lagda på is.
L ska sälja sin bil och är ute och grejar med den, W och bästa kompisen röjer inne på rummet, morfar (min pappa) ligger och sover i soffan då han verkar ha blivit sjuk med feber och hosta.
Mormor verkar rastlös förmodligen som en följd av att morfar nog blivit sjuk.

Ska det hända något här så är det upp till mig att hitta på något.
Tänker ta med mig M, W och kompisen till den stora lekparken en bit bortanför vårt område för nu skiner solen igen. 

Bild:Privat©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: Angelica

Ni verkar ha precis samma väder som vi har, jag som hade hoppats på en solig påskhelg att tillbringa ute.



Glad Påsk!

2010-04-02 @ 15:01:55
URL: http://varthusbygge.blogg.se/
Postat av: Ensamma mamman

Här hänger regnet i luften ena stunden och i nästa skiner solen. Typiskt aprilväder. Men vi har haft skattjakt här hemma. Med en mamma som var utklädd till pirat och som hade ritat skattkarta till sonen. Så de blev skattjakt efter påskägget. Det låg lego i ägget så resten av dagen blir det nog att leka med de.



Hoppas att ni får en riktigt trevlig påsk och att din pappa snart känner sig bättre. Kram

2010-04-02 @ 17:14:24
URL: http://mittlilla-kaos.blogspot.com
Postat av: FLOOSAN

Här har vädret äntligen vänt och solen skiner. Välbehövligt efter gråa dagar. Hoppas ni får en trevlig lååååångfredag

2010-04-02 @ 17:22:03
URL: http://floosan.blogg.se/
Postat av: Linda

Glad påsk önskar jag er!!

2010-04-02 @ 21:24:43
URL: http://nallebrum.blogspot.com
Postat av: Vanilla

Vilka underbara kort du har i din header! :-)



Glad påsk!

Kram

2010-04-03 @ 10:27:00
URL: http://byvanilla.blogspot.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0