Vattenskadade tapeter

En suddig nattsömn och en suddig start på en ny vecka.

L beslutade sig för att höja värmen i sovrummet igårkväll då han kände sig frusen.
Jag orkade inte protestera trots att jag vet att det lätt blir för varmt nattetid i rummet då vi sover med stängd dörr. Tänkte tyst att hans frusenhet säkerligen berodde på eftermiddagens tur med motorcykeln...

Det var längesen jag sovit så dåligt som jag gjorde inatt.
Oftast är jag så slut efter en hel dag med jobb, hem och barn att jag sover stenhårt tills det är dax att kliva upp med M men inatt har jag flera gånger upplevt mig själv ovanifrån.
Har hört mig själv prata i sömnen och drömt om allt ifrån vattenskadade tapeter, väggar som det rinner vatten ur, till vilda ridturer med Millan.
Jämrat mig, pratat och snurrat runt i sängen som en skottspole.

Klockan sex bestämde M sig för att det var morgon, vilket var otroligt nog hela tjugo minuter senare än han brukar kliva upp.
Själv kände jag inte igen min egen kropp. Tjock i halsen, småont i ena örat, ett huvud fullt av snor och en slående trötthet efter nattens obehagliga sömn.
Ett alldeles för varmt rum och sen en annalkande förkylning på det helt enkelt.

Eftersom jag är ledig på måndagar förflyttade jag och M oss ner till tv:n i vardagsrummet.
Med filt och kudde somnade jag till på min lille sons arm (han vägrar låta mig ligga på något annat sätt) medan han strök mig i håret och tittade på Drömmarnas trädgård som är klockan sex på Barnkanalen.

Nu några timmar senare och med två muggar kaffe i kroppen känns det lite bättre.
Det onda i örat har gett med sig och av tjockheten i halsen känns det inte alls lika mycket.
Inser ju att jag har en förkylning i kroppen vilket kanske också är anledningen till den gångna veckans yrselattacker med tillhörande illamående men nu känns det inte lika jobbigt längre.

En tur till Ica med barnen innan dagens minimusikalövning för att inhandla alvedon, Echinagard, nässpray och plåster till W är en nödvändighet inför kommande natt.
Det är så himla gött det är att slippa åka iväg till Apoteket för att köpa sådant längre!
Jag tycker verkligen att detta underlättar min vardag.
På vår lilla ort har Ica öppet till 22 och då har ju Apoteket stängt för längesen. Dessutom är Ica en lättillgänglig butik med bra parkeringsmöjlighetet som jag ibland, i brist på väl genomgången handlingslista, besöker mer än en gång om dagen. 

Nu drar M mig i byxbenet och pekar mot tvättstugan.
Som om jag inte visste att tvättmaskinen är full med tvätt redo att hängas...

Ha en trevlig måndag på er!



Kommentera
Postat av: Therése

Låter som du haft en mindre kul natt och morgon med förkylningssymtom...skönt att du känner dig bättre nu iaf!

Och jag håller verkligen med dig...visst är det jätteskönt att det finna så mycket apoteks-saker att handla i affären nu för tiden!

Önskar dig en skön fortsättning på måndagen...Kram!

2010-04-26 @ 15:25:33
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Tittar in och lämnar en STOR krya på dig KRAM <3

2010-04-26 @ 17:13:12
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tjäna massa pengar och få 1 miljon läsare till din blogg (!). Missa inte chansen, GÅ MED IDAG! :)



http://www.viraltrafik.se/?Zehlin

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=zehlin

2010-04-26 @ 18:58:38
URL: http://zehlin.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0