Årskurs ett Dag ett

Idag har skolan börjat.
W är numera en ettagluttare och går i klass 1A.
Skolavslutningen i juni när nollorna delade ut rosor till skolans sexor som skulle vidare till högstadiet efter sommarlovet känns som att det var för bara några dagar sedan.

Idag stod vi där igen, på kullen, och alla elever välkomnades tillbaks till det nya läsåret utav talande rektor, sjungande personal, information från elevrådet samt det som barnen verkar förknippa starkast med skolstarterna där vi bor - ballongerna som släpps mot skyn.

När ballongerna knappt syntes längre traskade alla barn till sina respektive klassrum.
Nya läraren D, vikarien som ska ha klassen i tre veckor då D precis har fått barn, samt förskolepedagogen hälsade alla välkomna, barnen blev tilldelade sina platser och sen blev det sång.
D verkar brinna för musik och spelar gitarr så sång och musik är nog något som det kommer att bli mycket utav under detta året.
Jag som själv arbetar med musik tycker att detta känns kanonbra!

Kanelbulle och saft i strålande sol på skolgården avslutade den första skoldagen för oss föräldrar. Barnen fick bege sig till gymnastikläraren och ha sin första gymnastiklektion strax före lunch.

Nu har W kommit hem och hon är glad, sprallig och nöjd med dagen. Detta ska vi fira med att äta smuläppelpaj och vaniljsås till mellanmål.







Bilder:Privata©HUSnrNIO

Medans W har haft gymnastik, ätit lunch och pysslat namnskyltar i skolan har jag och M hunnit med att dammsuga huset (har jag nämnt för er att jag är i allvarligt behov av en ny dammsugare!), svabba golven, skurat badrummet, torkat av rören längs med golvet i badrummet (tvi vad dammiga de var), hängt två maskiner tvätt, bytt sängkläder i dubbelsängen och ätit lunch.
Inte kul men ack så gött när det är gjort!

Nä, nu är det dax för mellanmål de luxe här...



Kommentera
Postat av: TreSmåKottar

Åhh, första klass var en stooooor dag!

2010-08-23 @ 18:41:20
URL: http://tresmakottar.blogg.se/
Postat av: Anna

Vilken mysig skolstart! :-) Min sexåring har börjat förskoleklass i dag. I går kväll packades ryggsäcken ordentligt med pennfodral, pennor, sudd, pennvässare och skrivbok. Dock hade hon inte hunnit skriva något i dag... Här har du förresten en till som är i behov av en ny dammsugare ;-) Ha en skön kväll! Kram Anna

2010-08-23 @ 20:02:23
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: Tallbacken

Vilken toppenfin skolstart ni verkar ha haft! En stor dag för en stor fröken.

2010-08-23 @ 20:21:06
URL: http://tankarfrantallbacken.blogspot.com/
Postat av: SOFFIE

vilken bra skolstart för både elever och föräldrar,jag jobbar som lärare ute på hammarö och där har vi inga föräldrar alls med,Men min lilla tjej som började f-klassen idag på Hagaborgskolan där var föräldrar välkomna,vad olika det är,

Fina bilder å vilken bra lärare det verkar va,

2010-08-23 @ 21:28:12
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Lisa

Vilken fin dag det blev idag, solsken och varmt. Fint med alla ballonger hos er!

2010-08-23 @ 23:19:42
URL: http://www.majamyra.se
Postat av: Jenny

Det är STORT att börja första klass :-) Jag minns nästan själv hur pirrigt det var även om det nu är... 25 år sen jag själv började haha (Oj är man så gammal?!) Grattis får man ju nästan säga till stortjejen!

Kram Jenny

2010-08-26 @ 21:57:27
URL: http://www.fyraifamiljen.se
Postat av: Jannie

Härliga bilder!

ha en skön fredag!

2010-08-27 @ 15:38:30
URL: http://ettforsoktilldagbok.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0