Sommarlovets sista dag

Det har blivit en tradition för mig och barnen att tillbringa en liten del av sommarlovets allra sista dag i en lekpark.

Några timmars klättrande, gungande, lite fika och en del tårar när det inte går som man vill tillsammans med vänner.
Imorgon börjar jag jobba igen, L startade upp idag, och barnen ska vara på fritids (om inte W för sin önskan uppfylld om övernattning hos farmor och farfar vill säga) respektive dagis. 

För ett år sen fanns inte denna start för mig.
Hösten som låg framför mig innebar en höst som föräldraledig.
Att vara hemma när W slutade skolan, att promenera henne till mötes tillsammans med M.
 
Den här hösten är en höst fylld med massor av arbete, dagis och årskurs ett för W. Tankar om slaskväder och magsjukor och att det är ett helt år tills det åter är dax att njuta av lediga dagar känns en aningens tungt just nu.
Så varför tänka på det nu!

Kaffe, några tavlor som ska göras och sen kanske jag ska börja på en grej som är tänkt att bli en julklapp. Men innan dess hinner nog M vakna, som sen inatt knappt kan se med höger öga pga ett myggbett på ögonlocket :-( 

©Bilder:Helen

Funderar



Kommentera
Postat av: TreSmåKottar

Har H klippt och färgat eller minns jag helt fel? Jättefint iaf!

2010-08-16 @ 16:38:13
URL: http://tresmakottar.blogg.se/
Postat av: Blenda

Vilken mysig tradition, skulle jag gärna ta efter. Hmmm... har ju några dagar på mig än så det får nog bli en lekparkstripp i slutet av veckan.

Återigen kul att följa din blogg

2010-08-16 @ 16:56:04
URL: http://blendablenda.blogspot.com
Postat av: Anna

Jag tycker att ni verkar ha haft en väldigt mysig sista dag på sommarlovet :-) Själv har jag haft min första arbetsdag i dag och våra elever börjar på måndag. Lite av en mjukstart än så länge alltså... Kram på dig!

2010-08-16 @ 20:27:12
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: Linda

Alltid lite vemodigt då man ska starta upp inför hösten igen, men så mysigt med lite traditioner sådär sista dagen, kan tänka mig barnen uppskattar det massor, Kram

2010-08-17 @ 21:37:24
URL: http://uppochnervanadhuset.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0