Genom linsen en lördagkväll

Kvällspromenad igår kväll.
En snabb visit på Ica för att köpa sådant som höjer glamouren en lördagkväll - propplösare, Ajax och Pepsi Maxi som aldrig hamnade i vagnens korg och följde med hem.

Kameran var givetvis med.
Ser på min dotter som blivit så stor genom kameralinsen.
Snart börjar hon i årskurs ett. Nytt klassrum, ny lärare och en massa nya intryck och uttryck.

Med skolstarten i år kommer även klippkort hos tandläkaren.
Fyra tänder ska dras ut, en i veckan, så att de permanenta tänderna kan växa ner som de är tänkta och därmed lyckas korrigera bort gluggen mellan framtänderna och det något lite sneda bitandet som W ägnar sig åt.

Nervöst tycker W, nervöst tycker jag!
Så vi pratar inte mer om det, inte just nu iallafall, för nu ska jag låta tankarna rusa fritt med jag andas in den här söndagen och dricker dagens första kopp kaffe som nu skriker på mig från Moccamastern.

Ha en fin dag!





Bilder:Helen©



Kommentera
Postat av: Fröken M

Fina bilder som vanligt ! Hoppas ni får en bra dag =)

2010-08-15 @ 10:07:50
URL: http://frokenmela.blogg.se/
Postat av: Jannie

Fantastiskt fina bilder!

O vilka sötnosar du har!



Vad glad jag blev för din kommentar!

Även om lilleman är 3 månader nu kan jag

verkligen inte få ordning på detta med brandslangen.

Kanske får sätta en äggkopp på den när vi vädrar.hahaha

Stackars liten som måste dra tänder.D är så läskigt!

Tur att barn många gånger är modigare än oss vuxna.



Vad ska ni hitta på en söndag som denna?

Kramar



2010-08-15 @ 10:47:00
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: MammasRussin

Vilken fin tjej du har! Du fångar så härliga foton!

KRAMIS

2010-08-15 @ 12:03:29
URL: http://mammasrussin.blogspot.com/
Postat av: annica

så vacker hon är!

2010-08-15 @ 12:11:50
URL: http://familjenbranting.blogg.se/
Postat av: Lisa

Vilka rara bilder på din ettagluttare!

2010-08-15 @ 17:49:49
URL: http://www.majamyra.se
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Underbara foton!!! Nu blir jag sugen att dra ut Luran å fota henne på en sommaräng... Önskar dig en fin dag å tackar för all inspiration du ständigt ger!

2010-08-16 @ 13:28:56
URL: http://lurans.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0