MÄSTARE I SKOTTNING

W sitter och målar, M har rotat fram mormor och morfars gamla leksaker, min mamma plockar fram eftermiddagsfika och pappa är ute och sysslar med sin smått avancerade borttagning av snön [när han skottar är marken i stort sett ren från snö, han tänker långsiktigt och har skottat en stor del av gräsmattan ren från snö med vallar ner mot tomtgränsen för att ha någon plats att lägga altantakets snö på när det ska skottas så småningom, det borstas bort snö och han drar iväg snön ut på allmänningen, marken blir som sagt ren från den vita massa som fortfarande vräker ner här i skåne och ändå hamnar allt på bästa plats och inte hos någon av de båda grannarna - det kallar jag skotteknik det!]

Själv ska jag lägga bort datorn och njuta av stundens lugn med en bok samtidigt som jag med raggsockor, benvärmare och en sprakande brasas hjälp försöker bli varm om fötterna.

Ha en trevlig eftermiddag!

Bild:Privat©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: petra

Önskar er en riktigt GOD JUL!!!!!!

Kram

ps. Är egentligen lite nyfiken var i NV Skåne du är. Jag bor ju där, hihi. Du behöver givetvis inte skriva var. kramkram

2010-12-23 @ 18:43:40
URL: http://godisfrun.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0