Nervigt med Bröderna Karlsson

Igår kväll såg jag och L filmen Bröderna Karlsson som tar sin början med att ett oväntat arv dyker upp och då visar det sig att den skötsamme och arbetsfokuserade Nicklas har en bror, en enäggstvillingbror, i Norrland som han inte känt till.

Hasse, som brorsan heter, är Nicklas totala motsats.
Han är en karl med tofs i nacken och en stor aptit på livet, kvinnor, mat och som får omkull vem som helst.

När vi hade sett ungefär så långt blev det nervigt tyckte jag.
Förväxlingarna mellan bröderna skapade en massa trassliga omständigheter och jag nästintill led i soffan.
L sa till mig flera gånger att det är ju bara en film men jag hörde knappt vad han sa.

Jag var så inne i filmen och längtade frustrerat efter att allt skulle ordna till sig.
Att den skötsamme Nicklas efter att ha levt singelliv hela sitt liv skulle få sin efterlängtade kärlek tillslut.

Jag fipplade med fingrarna, pillade på naglarna och skruvade mig i soffan om vartannat genom hela filmen med undantag för de första tio minutrarna och de fem sista.
Vilken pärs!

När filmen var slut var jag också helt slut.

När jag i efterhand läste att det var Kjell Sundvall som stod bakom detta lustspel fullt av pinsamma situationer (men också många skratt!) så kändes det som att jag borde ha förstått det.

Kjell Sundvall har även regisserat filmen Tomten är far till alla barnen och är det någon film jag sett flertalet gånger, som jag kan utantill och som jag ofta tänker på (med glimten i ögat och ett leende på läpparna ska tilläggas så inga missförstånd eller annat dyker upp) vid släktliga sammankomster som sambo till L och delaktig i hans enormt stora släkt med tentakler till en enormt stor skara människor ihopknutna båd här och där så är det just tomten är far till alla barnen. 

Se Bröderna Karlsson om ni vill ha er ett gott skratt - och en nervig stund om ni är känsliga som jag för att lyckan låter vänta på sig i ca 1 timme och 35 minuter.

Själv tror jag att jag hädanefter håller mig till kategorin rysare när det gäller film.
De är inte hälften så nerviga och nagelbitande...


Bild:Google.se


Kommentera
Postat av: MammaMorran

Haha, jag skulle verkligen vilja vara med på ngn av era släktsammankomster- kanske nästa år när L fyller år? :D Jag tror även det skulle vara bra för N... Och man ska INTE se rysare nu, för att bita på naglarna i kräksjuketider är inte bra! :D

2010-12-01 @ 19:48:59
URL: http://mammamorran.blogg.se/
Postat av: Fia

Jag tycker den är jätte bra.Billiga leksaker och snabbleverans =)

2010-12-01 @ 22:45:02
URL: http://sofsan.blogg.se/
Postat av: Miriam

Hahahahaha...ja men då var det ju en film som fängslade! Då var den ju bra gjord. Har inte själv sett den, så jag kan inte kommentera. Men jag hade antagligen reagerat likadant som du. Och Tomten är far till alla barnen är ju en superrolig film. På samma gång som den är tragisk....Det är skickligt gjort!

Kram Kram!

2010-12-02 @ 07:37:14
URL: http://bamsebusfunderingar.blogspot.com/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0