RÖD SLIPOVER TILL JUL

De två senaste jularna har jag och barnen firat juL hemma hos mina föräldrar tillsammans med mina bröder och deras fyra barn nere i skåne.

Då vi inte befinner oss i Värmland tillsammans med de andra så har det blivit en tradition att barnen har på sig sina julkläder redan när vi har födelsedagskalas för W fyller i mitten av december.

I år är inget undantag då jag otroligt nog har lyckats få semester under juldagarna (de två tidigare åren har jag varit föräldraledig) och tänker, om vädret tillåter det (jag avskyr att köra bil vintertid), åka med barnen de 43 milen även i år.
Så i lördags hade alltså W på sig sin julklänning och hon kände sig som en prinsessa.

M hade jag tänkt skulle ha sina röda byxor, vit skjorta och väst på julafton (på sitt tvåårskalas hade han en vit t-tröja under den västen istället) men det var innan jag av en händelse sprang på den röda slipovern.

Den är superfin och underbar på lille M.
I lördags hade han den till en t-tröja men på julafton skulle det vara fint med en vit skjorta under.

Han tyckte nog själv också att han var fin (eller var det för att jag sa det till honom ungefär en miljon gånger under eftermiddagen) för han gick och tittade ner på sin röda tröja.
Drog lite i den med handen som för att känna på materialet och gick sen glatt vidare.

[Och NEJ jag har INTE fönat håret på honom! Han har massor av hår som böljar hej vilt runt hela huvudet]





Bild:Privat©HUSnrNIO


Kommentera
Postat av: Sandra

Tack! Ja inte blev det någon sång i år heller:) Men hon var också nöjd ändå, stod och höll sina tjejkompisar i handen under hela firandet. Det är så mysigt att få gå på luciatåg! Hoppas ni också hade en bra lucia.

2010-12-14 @ 10:36:15
URL: http://sandraebba.blogg.se/
Postat av: bitte



Hej har just nu en tävling där 2 personer har chans att vinna varsitt presentkort på 1000 kr hos Nelly

2010-12-14 @ 14:46:01
URL: http://www.lovemercury.se/?p=1845

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0