RESA TILL SKÅNE OCH BLOGGFLYTT

Om en stund åker vi!
Jag och barnen och en bil lastad med välling, blöjor, julklappar, äggmackor, clementiner, ballerinakex, kläder, leksaker och en massa mer saker.

43 mil i lugnt tempo och förhoppningsvis inga olyckor längs vägen har vi framför oss.
Många kisspauser och en väl planerad rutt som vi har kört vi tre tillsammans såväl vinter som höst, sommar och vår.
Ett väder som enligt nyheterna ser ut att kunna vara bättre idag, där vi kommer att köra iallafall, än vad de senaste dagarna har bjudit på

De återståeende paketen i adventskalendern är även de nedpackade och dessa kommer att användas endast i nödfall om barnen blir alltför biltrötta i baksätet.
Då hivar jag bak påsen till W som kommer att fördriva några mil med att leka tomte med M och hjälpa honom att öppna samt öppna sina egna paket.
Förhoppningsvis kommer detta att hålla dem sysselsatta i några minuter iallafall.

Jag ska även för första gången försöka mig på att bota M från den åksjuka han ägnat sig åt vid sommarens semestertripp till Öland samt vid vårt förra skånebesök.
Om det fungerar återstår att se men jag hoppas innerligt det för att stå vid en vägren med en meter snö i skrevet torkandes nykräkt spya är inget jag är så värst sugen på.
Återkommer med recension av denna "mirakelgrej" [vare sig den fungerar eller ej...].



När jag befinner mig på resande fot idag kommer även min blogg att göra det.
Idag kommer förmodligen min blogg att flyttas från blogg.se till min alldeles egna domän.
Min nya adress kommer således att vara husnrnio.se.

Anledningen till detta beslut är flera.
En av dem är att den senaste tiden har det varit en hel del massa strul med både inloggning, kommentering samt bildppladdning på blogg.se. 
Urtrist när man får en stund över till att sitta vid datorn och blogga och upptäcker att ingenting fungerar!

En annan att jag har fått hjälp med att flytta hela min blogg till min egen domän vilket är något som jag aldrig någonsin skulle klarat av att göra på egen hand.
Sen är jag en ganska noggrann och lite petig människa så det har varit en hel del turer fram och tillbaka mellan mig och de som skött flytten när det gäller bloggens utseende som jag har velat ha som den ser ut idag.

Från och med nu kommer jag att använda mig av wordpress bloggverktyg vilket är något helt nytt för mig så om bloggen är tyst framöver eller om inlägg och bilder ser aningens konstiga ut så beror det på att jag inte riktigt har greppat hur man gör.
Ska dock försöka ägna lite tid under skånevistelsen att komma igång med detta så förhoppningsvis kommer det så småningom att fungera bra och det ska bli kul att prova på att blogga från en egen sida och se vart detta landar så får jag ta ställning till i framtiden efter några månaders bloggande.
Förhoppningsvis kommer jag att trivas bra med wordpress och min nya sida.

Bloggen kommer att pekas om från blogg.se så ni hamnar på den nya adressen direkt och den bloglovinikon jag har nu kommer med största sannolikhet att fortsätta gälla så ni som prenumererar på inlägg kommer att kunna fortsätta göra det utan att lägga till mig på nytt.

Jag hoppas ni fortsätter att följa mig trots att det kanske blir en aningens rörigt nu i början av flytten både under dagen idag men kanske även sen vad gäller mina inlägg.
Bloggens innehåll kommer ju självklart att vara detsamma som nu, dvs en massa snurrande tankar, vår vardag dokumenterad i ord och bild blandat med en smula inredning, foto och diverse skapande.

Nä nu ska L lasta ut det sista i bilen och barnen får ha sett färdigt på Bollibompa snart för nu bär det av mot SKÅNE.

Tyvärr inte ett somrigt sådant...


Bilder:Privata©HUSnrNIO

Skulle ni vilja läsa om när vi i mars 2009 åkte ner till Skåne och tappade halva bilen på vägen vid Mullsjö, raggade upp en brevbärare och stod på motorvägen i ösregn med ett kissnödigt barn, en som skrek för att vällingen var för kall och en mamma som försökte visa för en nedsaktande bil att jag inte hade ngåra som helst planer på att råna dem så hittar ni det inlägget HÄR.



Kommentera
Postat av: Susanne [Snusans inredningsblogg]

Jag funderar också på att flytta bloggen till något smidigare ställe...

Hoppas resan till skåneland går smidigt nu!

2010-12-21 @ 08:49:21
URL: http://inredningsbloggen.wordpress.com
Postat av: Miriam

Ha en härlig jul i Skåne nu!

Och klart jag hänger med till nästa blogg!

Kram Kram!

2010-12-21 @ 08:52:49
URL: http://bamsebusfunderingar.blogspot.com/
Postat av: Terese

Kör försiktigt och ha det så bra! Självklart kommer jag fortsätta följa din blogg :-)

2010-12-21 @ 09:45:00
URL: http://teresedenrara.blogg.se/
Postat av: Cissi

Ha en GOD JUL i Skåne!!!

2010-12-21 @ 09:54:23
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Liza

Kör försiktigt!!!!

Kram!

Liza

2010-12-21 @ 09:57:00
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Jenny F

Lycka till med bloggflytten!

Jag har använt mig av Wordpress i över 2 år och är supernöjd. Tar en stund att komma igång med alla funktioner men det är kul samtidigt.



Må gott och kör försiktigt!

2010-12-21 @ 10:44:23
URL: http://forell.nu
Postat av: Linda

jag har också försökt flytta min blogg till wordpress och vill ha med alla inlägg. jag har varit i kontakt med dom och de vill gärna hjälpa mig, men i rss-feeden så kan man bara se de senaste 25 inläggen. hur har du löst det med dina inlägg?? jag vore väldigt tacksam ifall du ville svara, för jag är så trött på blogg.se.. :/

2010-12-21 @ 13:14:25
URL: http://teoretisk.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag hoppas att jag hittar till din nya bloggsida =)

Passar också på att önska dig en God Jul & Gott nytt År...Kram från mittlillabo...

2010-12-21 @ 13:17:57
URL: http://mittlillabo.blogg.se/
Postat av: Linda

Vad roligt att du tillslut bestämde dig för att flytta bloggen, kan garantera dig att du kommer inte att ångra dig, bara fördelar med eget domän vad jag kan se.

Kör försiktigt!

Kram

2010-12-21 @ 14:33:09
URL: http://www.uppochnervandahuset.se
Postat av: Malin

Hoppas bilresan ner blir mysig och lugn :)

Och självklart kommer jag fortsätta att följa dig även om du byter bloggdomän :)

Kramar



2010-12-21 @ 14:49:26
URL: http://minbebis.com/blogg/tultaliten
Postat av: Maria

Hoppas att resan har gått bra!

Följer dig självklart vid flytten:-)



Kram

2010-12-21 @ 18:54:25
URL: http://sagafia.se
Postat av: Popprinsessan

Hoppas att bilresan gått bra och att det blev utan kräk!



Jag tycker faktiskt att det är ganska mysigt att det ser ut att bli en vit jul i Skåne! Lite väl kallt kanske, men det är ok så länge snön får ligga kvar!!



Välkommen ner till Skåne! :-)

Postat av: Rebeccas.se

Lycka till med bloggflytten! Jag använder wp, och det funkar jättebra! God jul!



Kramar

2010-12-25 @ 00:27:34
URL: http://Www.rebeccas.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0