En gripklo är vad jag behöver

Hur sjutton ska jag göra för att med minsta möjliga ansträngning få fram M:s ena Star Wars plastisock som han har lyckats kasta in i mellanrummet mellan väggen och tvättmaskinen?

Ska tillägga att uppe på tvättmaskinen står vår torktumlare och uppe på den ungefär en miljon pryttlar (allt ifrån halvfulla blöjpaket till nya diskborstar) så hela den stapeln är i stort sett icke förflyttningbar. Åtminstone inte av bara mig. Det räcker nog inte ens med mig och L för att lyckas med det.

Vår tvättstuga var i behov av en uppfräschning (läs totalrenovering) långt innan dess att fjärrvärmeinstalleringen blev av och skapade ett ännu mindre trevligt rum att vara i så inte är det speciellt kul att tillbringa alltför långa stunder därinne heller.

Kanske kan jag, om jag sitter uppe på grovavasken, slickad mot väggen, lyckas få ner någonslags gripklo i det smala mörka utrymmet och känna mig fram vart den ligger och sen få tag i den.
Nu skulle gammelmormors gråa griptång (W älskar att pyssla med den när vi är där på besök) som hon har liggandes i korgen på rullatorn vara perfekt att låna.

Får se om jag lyckas med detta.
Jag vill ju ha fram skon, den var ju alldeles nyinköpt inför dagistarten. dessutom var det den sista i hans storlek.
Får sova på saken...


Kommentera
Postat av: Terese

Aj då, hoppas ni lyckas få fram den på något sätt. Annars får ni ta och låna gammelmormors gripklo, om hon nu inte bor nere i skåne? Då blir det ju förstås lite svårare.



Tack för ditt svar angående tyget! När rummet är helt klart kommer jag säkert lägga in några bilder på hur det blev, än så länge tycker Filippa det är toppen att vara där inne! :-D

2010-02-01 @ 23:13:22
URL: http://terese.wordpress.com
Postat av: AKP

Jasså hade du oxå höga förväntningar?

Filmen LÄT verkligen som det var något för mig (oss) ;) Men ne, som du säger.. man blev verkligen besviken :/

Snacka om att du och jag verkar ha lika filmsmak :D

2010-02-02 @ 07:54:34
URL: http://akp.blogg.se/
Postat av: Linruz

Nejjjj det låter som ett omöjlighets projekt!!

Lycka till vännen.

Kram Lina

2010-02-02 @ 08:12:28
URL: http://www.linruz.se
Postat av: AKP

Duktiga mig? Va söt du är!!! <3



mmm har MASSA kläder jag med...för stort, lagomt och för smått!

Det som är för stort ska nu BORT för alltid! Det som är för smått ska bli LAGOM =))

2010-02-02 @ 08:27:38
URL: http://akp.blogg.se/
Postat av: annica branting

Gripklo är jättebra att ha :) vi har en, men jag vet inte vart den kommer ifrån, kanske från morfar. Den använder vi ute när vi plockar ruttnande äpplen som fallit från träden. Perfekt! Den är bra till mycket!

2010-02-02 @ 09:31:24
URL: http://www.branting.org
Postat av: hemmabloggaren

Här hemma brukar vi köra med sexåringens käpphäst när något hamnat lite bakom. Funkar dock inte till ditt ändamål kanske :D

2010-02-02 @ 14:38:48
URL: http://hemmabloggaren.blogspot.com
Postat av: Knaada

Var köper man gripklor? Jag skulle också behöva en sån för racerbilen i elementskyddet, klossen i baslådan till surroundljudet och spindelnätet i lampan ovanför trappen.

2010-02-03 @ 00:09:10
URL: http://knaada.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0