Följetongen "En enda droppe"

En Följetong är en sammanhängande berättelese publicerad i avsnitt.
Ofta slutar avsnittet med något spännande eller med en avslutning som får tittarna/lyssnarna att undra vad som ska hända härnäst och därför kommer tittarna/lyssnarna att se/höra även nästa avsnitt.
En följetong kan vara allt från tre-fyra avsnitt till en "långkörare" på ett avsnitt i veckan under flera år. En följetong ska inte blandas ihop med en serie med fristående avsnitt (text hämtad från wikipedia.org).

Mitt liv är just nu en följetong.
Det räcker med 10 till 100 virus för att få magsjuka. En enda droppe kan innehålla miljontals med virus!
Vi verkar ha en hel bassäng med smittade droppar gömd nånstans här hemma.
Magsjukan har blivit en följetong genom att jag publicerar den här.

Den har det mesta som karaktiseras av en följetong och även om mina blogginlägg inte slutar spännande och får läsarna till att längta efter nästa avsnitt så kanske det finns någon därute som undrar hur det går för oss. Om vi har lyckats bli friska... 

Den här följetongen är en "långkörare".
Natten mellan torsdag och fredag blev L sjuk. Magont, sittandes på toaletten under hela fredagen och totalt utslagen.
Samma natt bestämde sig M för att inte sova.
Han skrek i stort sett oavbrutet mellan två och fem. Antingen har det börjat gå upp för honom vad det innebär att bli lämnad på dagis för han är som ett frimärke på mig eller så är det något annat som inte är bra.
Fick ett tips på nattskräck då det börjar med att han helt plötsligt skriker massor efter att ha sovit i flera timmar.
Får bli en googlerunda om nattskräck senare idag.

När jag igår eftermiddag satt på jobbet och försökte vara fokuserad på min speluppgift var jag så trött att det snurrade samtidigt som jag mår konstant lite, lite, illa eftersom de närmsta runt omkring mig är sjuka.
På kvällen satt jag och barnen och såg på Amigo och Barda och jag var så trött att jag somnade säkert till fem, sex gånger under vårt sk. fredagsmys.

Idag är det lördag. L är bättre men är ju fortfarande smittbärare då det inte gått 48 timmar sen sista sypmtom ännu.
Jag har än så länge klarat mig vilket jag stenhårt tror beror på mitt ständiga intag av de tre tingen Proviva, vitpepparkorn och whisky.
Följetongen "En enda droppes" sista avsnitt verkar i skrivandes stund avlägset. 
M har idag blivit extremt lös i magen.

Vi kommer att vara kvar i det här träsket lika länge som det kommer att ta för snön att smälta känns det som, dvs en evighet.
Jag vill inte mer!



Kommentera
Postat av: Nilla

Proviva hjälper efteråt, det vet jag i alla fall.

Krya på er!

2010-02-27 @ 11:49:28
URL: http://tankebubblor.blogg.se/
Postat av: caroline

Usch och fy för magsjuka, jag har svår fobi för att kräkas så vintern med sina magsjukor är alltid superjobbigt för mig :( Hoppas ni är pigga och krya snart

2010-02-27 @ 13:19:54
URL: http://carolinesblogg.blogg.se/
Postat av: Lottis

Hoppas ni KRYAR ni snart slipper detta elände till sjukdom...



Ta hand om er!

2010-02-27 @ 15:19:58
URL: http://lottis.brohede.se
Postat av: __Bavaria__

:(

2010-02-27 @ 16:24:03
Postat av: caroline

Jag valde dammsugaren för att den var liten och behändlig, snygg design och bra pris. De flesta andra fina dammsugare jag sett är svindyra

2010-02-27 @ 19:03:57
URL: http://carolinesblogg.blogg.se/
Postat av: Rebeccas.se

Låter inte kul alls med magsjuka, hoppas ni blir friska från baskeluskerna snart! Rent spontant tänker jag att vad du skrev om att M skrek inatt, att det inte riktigt låter som nattskräck, Alicia hade det under en ganska lång period. Å andra sidan kan det säkert yttra sig på olika sätt. För er skull hoppas jag det bara var nåt tillfälligt.



Krya på er!

2010-02-27 @ 19:05:48
URL: http://www.rebeccas.se
Postat av: Popprinsessan

Men usch, stackars er!! Jag hoppas verkligen att du får sova inatt så att lite av krafterna återkommer.



Hoppas att alla bacillusker försvinner!

Postat av: Linda

Era stackare, magsjuka kan verkligen sin sak:( Den smittar så fort den får chansen, vet att vi förra vintern hade samma problem, det gick bara runt runt bland oss. Hoppas verkligen den gjort sitt hos er nu och kan försvinna från ert hus.

Kramar

2010-02-28 @ 16:15:12
URL: http://uppochnervandahuset.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0