Gratis förstoring

Den här helgen är min lediga helg.
Oftast jobbar jag tre utav fyra helger i månaden så när den där lediga helgen kommer är den hett efterlängtad.

Planerna inför en ledig helg brukar var att hitta på något lite extra kul tillsammans med W, att försöka genomföra något av alla de projekt som susar i mitt huvud, att städa huset lite mer grundligt än det annars blir, att ta det lungnt och kanske få till en sovmorgon.

Den här helgen har det inte blivit något gjort utav ovanstående.
Jo förresten, idag fick jag sovmorgon.
M vaknade vid fem och då tog jag in honom till mig men efter en timmes bökande likt ett vildsvin räckte jag över honom till L som tog med sig honom upp medan jag drog täcäker över huvudet och somnade om.

Nu har jag tagit två alvedon för att mota bort huvudvärken men känner mig allmänt konstig i kroppen.
Om det är magsjuka, en rejäl förkylning eller bara en enorm slitenhet efter de här tåv veckorna med sjukdomar, inskolning och arbete återstå att se. Just nu orkar jag inte botanisera i vilket. Är för trött helt enkelt.

I fredags kom förstoringen som jag beställde på M.
Jag är inte jätteförtjust i alltför stora bilder i ramar men när det damp ner ett gratis erbjudande om en 30x40 förstoring ifrån Photobox i inkorgen tänkte jag att det kunde vara kul att testa.

Valde bilden som jag tycker så mycket om på lilla M där han endast iförd blöja och farmors stickade, svampliknande, mössa sitter i fåtöljen i vardagsrummet och är helt insjunken i sina egna funderingar medan han tvinnar mösstrådarna mellan sina små fingrar.

Nu gäller det bara att komma på vart tavlan ska hänga.
Troligtvis hamnar den på fotoväggen längs med trappen på väg upp till ovanvåningen som så sakteliga håller på att fyllas med foton på husets alla barn. 
Jag har en plan på att göra om i en del av vardagsrummet. Att ta bort de bokhyllorna vi har där nu och bygga ett sideboard utav kökstommar från Ikea.
Kanske skulle tavlan passa på den väggen som friläggs då när man inte har bokhyllorn som tar upp alltsammans.
Tål att tänkas på men i väntan på att det projektet ska ta form blir det fotoväggen!

Bild:privat©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: Malin B

Fotot är verkligen jätte fint!

Gratis förstoring MÅSTE ju bara testas - såklart.

2010-02-28 @ 17:13:33
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Jenny

Åh, jag tycker förstoringar på barn är fantastiska jag hihi - alla är vi olika! Jättesöt bild på sonen!! Kram Jenny

2010-02-28 @ 19:54:46
URL: http://pyssligajakobs.blogg.se/
Postat av: Anna

Vilken fin bild du valde att förstora! Jag är så dålig på att framkalla bilder på våra barn, men en förstoring på dem var skulle ha varit roligt att ha. Krya på dig! Kram Anna

2010-02-28 @ 20:10:15
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: Susanne - i huvudet på en tvåbarnsmorsa

Vilken fin bild! Jag är så dålig på att skicka iväg kort på framkallning/förstoring och sätta upp dem i tavlor... Det blir ju så himla fint!

2010-02-28 @ 20:33:23
URL: http://yssasblogg.blogspot.com/
Postat av: Linda

Jättefin bild, är ju så fint med svartvitt och passar så bra på de flesta ställen om man ksulle vilja flytta om någon gång.

Kram

2010-02-28 @ 21:05:49
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: annica

vi har ett "sideboard" av köksskåp som tv bänk :)

2010-02-28 @ 21:12:19
URL: http://www.branting.org
Postat av: Rebeccas.se

Jättefin bild! Ska också beställa två förstoringar på barnen till köket, har inte bestämt vilka foton än...är svårt att komma till skott! ;)

2010-02-28 @ 23:47:53
URL: http://www.rebeccas.se
Postat av: Ingela la la

Hoppas verkligen att du slipper bli sjuk. Ni verkar ha haft fullt upp ändå..



Jättefin bild!



Kram Ingela

2010-03-01 @ 12:49:22
URL: http://www.ingelalala.se
Postat av: Lisa

Vilken fantastisk bild du förstorat!

Du skrev ett inlägg förut om Sony vs Canon. Jag har en Sony och har även en sida om det i min blogg. Svårt att bestämma sig för vilken man vill ha. Jag tror du blir nöjd med vilken du än väljer. Jag är nöjd med Sony men skulle säkerligen vara det med Canon med.

2010-03-01 @ 23:11:37
URL: http://www.majamyra.se
Postat av: mo

Inte så konstigt om du känner dig sliten, ta hand om dig...

VIlket fint foto, o gratis kan man väl inte säga nej till...kram o ha en fin dag

2010-03-02 @ 12:01:20
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Dorothea - Ett nästintill trillingliv.

Å vilken fin bild du valde!

2010-03-06 @ 18:29:32
URL: http://www.alltforforaldrar.se/theans/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0