I pulkabacken

En lång tid nu har termometern visat på både 20 och 25 minusgrader.
Idag har det pendlat mellan tio och femton så efter att ha tillbringat förmiddagen på jobbet passade vi på att ägna oss åt en stunds utomhuslek under eftermiddagen.
Det gäller ju att passa på för man vet inte när det blir "varmt" nästa gång...

Väl påpälsade med raggor och halsdukar blev det premiäråk på kullen för både mig, L och lilla M.
W, som redan har gjort flera timmar tillsammans med pulkan, tyckte ändå att det var kul eftersom vi gick dit tillsammans.

Snubbel och kall snö innanför de smått urväxta termobyxorna ledde till frusna tårar på W och vi begav oss hem igen.
Inte var vi ute någon lång stund men den var alldeles tillräcklig för lilla skrutt som rödrosig om kinderna slickade sig febrilt runt munnen för att få bort det genomskinliga rinnande snoret. 
Vi hann dock med både pulkaåk, rutschkaneåk och att gunga.
Lika bra att hålla tempot uppe så man inte står och fryser till i kylan...

Bilder:Privata©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: Susihus

God fortsättning på det nya året! Ser härligt ut med en dag i pulkabacken=)

Må gott

Kram

2010-01-12 @ 21:01:02
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: Duracellmamman

Vilken härlig dag Ni har haft!! Helt underbara bilder på barnen ute i snön!!



Varma kramar!

2010-01-12 @ 22:09:22
URL: http://www.duracellmamman.se
Postat av: Lottis

Mys med andra ord... Själv gjorde jag första LÅNGA dagen i dag, så nu skall kudden kramas!



kram kram

2010-01-12 @ 22:27:34
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: Malin B

Det gäller att hålla ångan uppe i kylan! =)

2010-01-12 @ 22:36:25
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Knaada

Jag älskar snoriga och rödblommiga barn!

2010-01-12 @ 23:52:34
URL: http://knaada.com
Postat av: Angelica

Mysigt! Vi har också haft riktigt kallt men nu visar termometern riktig vårvärme, endast 10 minus ;)



Vårt lilla M är hopplös på att slicka sig på överläppen, nu är hon alldeles röd och börjar bli sårig. Vet inte hur jag ska få henne att låta bli.



Ha de gott!

2010-01-13 @ 21:32:58
URL: http://varthusbygge.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0